Na třetím místě dokončila posádka Maťo Homola – Petr Lisa závod série GT2 European Series na okruhu ve Spa-Francorchamps. Brněnský tým se navíc blýskl v kvalifikaci rekordem značky KTM na legendární trati.
„Pro nás je to velmi úspěšný víkend, korunovaný velmi dobrým výsledkem. Ukázali jsme rychlost, dokázali jsme se vypořádat s větší konkurencí, díky které bylo v závodu i víc kontaktů. Byl to stres, ale v tom nejlepším slova smyslu,“ hodnotí závodní víkend výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta.
Do závodu RTR projects tentokrát nasadilo zkušeného Maťa Homolu, který pro tým získal už 1. a 3. místo v úvodním podniku sezony na okruhu Paul Ricard. Doplnil jej Petr Lisa, který za tým startuje v ESET Cup s modelem KTM X-BOW GTX. Právě Lisa měl těžší pozici – vypořádat se musel s neznámým vozem i neznámou tratí. Třetí místo je pro něj jedním z největších úspěchů kariéry. „Byl to jeden z nejhezčích závodů v mém životě. Na neskutečné a extrémně těžké trati, před obrovským počtem diváků,“ hodnotí Lisa.
Tým na sebe upozornil už kvalifikačním výsledkem. I s minimem tréninkového času nejprve Petr Lisa zajel šestý nejrychlejší čas startovního pole, Maťo Homola pak přidal druhé místo a především čas 2:17,275. Ten je nejrychlejším časem značky KTM, který kdy na ikonické belgické trati dosáhla.
Právě druhé místo z kvalifikace pomohlo týmu k zisku sobotního pódiového umístění. Maťo Homola se i tak musel hned po startu vypořádat s několika agresivními soupeřů. „Start se mi povedl, reakční čas byl velmi dobrý, pak jsem se ale dostal do takového sendviče mezi dva vozy, byl tam i kontakt. To nás zpomalilo a pak jsem celý stint zůstal zaseknutý za jedním z mercedesů,“ popisuje okolnosti startu Maťo Homola. Právě vozy Mercedes Benz AMG měly ve Spa konkurenční výhodu v maximální rychlosti. „V čase na kolo jsme byli o vteřinu rychlejší, ale na rovinách jsme neměli šanci,“ krčí rameny Homola. Vůz předával právě na šesté pozici Petru Lisovi, který se po chybách soupeřů dokázal propracovat na celkové třetí místo v elitní kategorii Pro-AM.
„Je škoda, že nám nevyšel i první závod, i v něm bychom jednoznačně mohli být na stupních,“ konstatuje Tomáš Fanta. Auto odstavila těsně po střídání jezdců vadná poloosa, se kterou se nedalo pokračovat.
Pro celý tým je návrat na stupně vítězů ve Spa-Francorchamps dalším potvrzením, že patří v seriálu GT2 European Series k elitě. Jde o třetí závod, ve kterém tým v letošní sezóně dojel na stupních vítězů.