Výkon a purismus spojené v jedinečném a extrémním designu a připravené na dobrodružství na nejlegendárnějších závodních okruzích na světě - to je KTM X-BOW GTX. Zaměření na základní prvky (snížení hmotnosti, výkon, aerodynamiku, ovladatelnost) poskytuje řadu nových technických inovací, zlepšenou ergonomii a použitelnost, stejně jako téměř revoluční bezpečnostní standard. Je to první závodní GT, které kombinuje homologovaný monokok s homologovanou GT rollcage a karbonovým závodním sedadlem. Nové modely se vedle vynikající technologie vyznačují také mimořádným designem: víc závodní už být snad ani nemůže. Na této bázi je model KTM X-BOW GTX schopný soutěžit s mnohem výkonnějšími sportovními vozy v poměru výkon/hmotnost, rychlosti v zatáčkách, brzdné dráze, maximální rychlosti a samozřejmě v časech na kolo - ať už na Nürburgring Nordschleife, v profesionálním závodě nebo během track days. Samozřejmě zůstává naprosto věrné DNA původního KTM X-BOW: radikální, puristický, přesný a orientovaný na výkon.
Díky elektrickému řazení od společnosti SaReNi z Reiter-Engineering, nabízí model KTM X-BOW GTX technologii LMP, která chrání nejen převodovku, ale také šetří hmotnost.
Bezpečnostní konstrukce KTM X-BOW, která byla od roku 2008 otestována v desítkách nehod a byla postavena více než 1300x, je extrémně tuhá a bezpečná, přičemž váží pouze 80 kilogramů. Jako první GT závodní vůz kombinuje KTM tuto monokokovou konstrukci s úplně nově navrženou ocelovou klecí homologovanou podle přílohy J předpisů FIA. která při převrácení vydrží násobnou váhu vozidla. Konstrukce monokoku má boky z příčných trubek a příčný bezpečnostní prvek za sedadlem řidiče.
Karoserie z uhlíkových vláken je spojena s pevným ocelovým rámem, který je centrálním nosným prvkem pro motor, převodovku a zavěšení zadní nápravy. Ocelový rám obsahuje deformační zóny vozu, které poskytují cestujícím co nejlepší ochranu proti zranění v případě nárazu zezadu.
Vysoce odolné, aerodynamicky optimalizované ocelové zavěšení kol je vyvinuto tak, aby optimalizovalo proudění vzduchu do chladiče. Komponenty jsou díky systému smart quick-adjust snadno měnitelné, aniž by bylo nutné se zdržovat opětovným nastavením odklonu kol.
Jedinečná "Jetfighter Canopy" z modelu KTM X-BOW GT4 vypadá skvěle i u modelů KTM X-BOW GTX a KTM X-BOW GT2. Design byl kompletně přepracován. Lehká a extrémně odolná kabina se skládá z uhlíkového rámu s předním sklem, které lze otevřít na levé a pravé straně pomocí samostatných skleněných dvířek. Kabina pomáhá chránit řidiče a cestující a nabízí nejlepší možný výhled na trať před sebou. Snese zatížení přibližně šestinásobku hmotnosti vozidla. Čelní sklo je vyrobeno z Makrolonu a lze jej rychle a levně vyměnit, pokud je poškozené.
Jak kontrola trakce, tak závodní ABS lze manuálně nastavit: osmistupňová kontrola trakce zajistí optimální zrychlení ze zatáček a poskytuje více bezpečnosti na mokrém povrchu. Závodní ABS typu 3 od Continental lze nastavit v deseti krocích podle podmínek na trati a ovlivnit tak stabilitu vozu a úroveň nedotáčivosti, či přetáčivosti v závislosti na přání řidiče. Intuitivní ovládání se nachází přímo na volantu.
Společně s partnerem Recaro vyvinulo KTM homologované závodní sedadlo z karbon-kevlaru, které společně s víkem kabiny a uhlíkovým monokokem stanoví extrémně vysoký standard bezpečnosti pro modely KTM X-BOW GTX a GT2. Díky individuálně odnímatelným prvkům je sedadlo přizpůsobitelné každému řidiči a ve standardní výbavě je i homologovaný šestibodový závodní pás Schroth.
V dnešní době závodění je systém airjack již používán běžně a KTM X-BOW GTX je standardně vybaveno systémem od firmy Krontec. Airjack zrychluje výměnu pneumatik při závodu a usnadňuje drobné servisní práce, které by jinak zabraly mnohem více času.
Závodní multifunkční volant modelu KTM X-BOW GTX má integrovaný displej, který vždy udržuje nejdůležitější informace v zorném poli řidiče. Všechny důležité ovládací prvky jsou umístěny v centrální části vyrobené z karbonu, řidič zde má všechno pod kontrolou a může sledovat všechna data jako jsou teploty, řazení a informace o stavu vozu. Multifunkční volant má také LED indikátor řazení, takže každá změna rychlostního stupně probíhá při optimálních otáčkách. Samozřejmostí je možnost nastavení pozice volantu ve dvou osách.
Elektrický posilovač řízení nahrazuje v KTM X-BOW GTX dříve používané hydraulické řízení a nabízí mnoho výhod. Zásadní je možnost systém programovat a zákazníci se mohou těšit na tři různé varianty nastavení, které lze vybrat podle preferencí a potřeb řidiče. Elektrický posilovač řízení také šetří hmotnost.
Model KTM X-BOW GTX se místo klasických bočních zrcátek spoléhá na "latency-free" CMS technologii od Kappa Optronics. Tento high-tech systém s dvěma kamerami a dvěma obrazovkami na pravé a levé straně vozidla v kokpitu je aerodynamicky optimalizovaný. Technologie je navržena speciálně pro požadavky závodních vozů, ale je také schválena pro silniční provoz.
Proudění vzduchu a ventilace bylo upraveno tak, že došlo k výraznému zvětšení a přemístění výdechů. Díky silnějšímu ventilátoru a vylepšení ventilace čelního skla je kokpit optimálně chlazen.
PŘEVODOVKA | Sekvenční 6stupňová sportovní převodovka Holinger |
---|---|
ZDVIHOVÝ OBJEM | 2480 cm³ |
USPOŘÁDÁNÍ | Přeplňovaný řadový pětiválec s přímým vstřikováním paliva a mezichladičem stlačeného vzduchu |
MAXIMÁLNÍ TOČIVÝ MOMENT | 615NM @ 2500-4500 /min |
VÝKON | 390 kW (530 HP) @ 6500 /min |
HMOTNOST (suchá) | 1048 kg |
---|---|
KAPACITA NÁDRŽE | 120 l |
ROZCHOD KOL VPŘEDU/VZADU | 1.752 / 1.710 mm |
ROZMĚRY | 4.626 x 2.040 x 1.140 mm |
PŘENOS SÍLY | Pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem |