Výkon a purismus spojené v jedinečném a extrémním designu a připravené na dobrodružství na nejlegendárnějších závodních okruzích na světě - to je KTM X-BOW GT2. Zaměření na základní prvky (snížení hmotnosti, výkon, aerodynamiku, ovladatelnost) poskytuje řadu nových technických inovací, zlepšenou ergonomii a použitelnost, stejně jako téměř revoluční bezpečnostní standard. Je to první závodní GT, které kombinuje homologovaný monokok s homologovaným bezpečnostním rámem a karbonovým závodním sedadlem. Nové modely se vedle vynikající technologie vyznačují také mimořádným designem: víc závodní už být snad ani nemůže. Na této bázi je model KTM X-BOW GT2 schopný soutěžit s mnohem výkonnějšími sportovními vozy v poměru výkon/hmotnost, rychlosti v zatáčkách, brzdné dráze, maximální rychlosti a samozřejmě v časech na kolo - ať už na severní smyčce Nürburgringu, v profesionálním závodě nebo během track days. Samozřejmě zůstává naprosto věrné DNA původního KTM X-BOW: radikální, puristický, přesný a orientovaný na výkon.
Pětiválcový motor od Audi v KTM X-BOW GT2 je čistokrevný závodní motor. Díky desetiletím zkušeností společnosti Lehmann Motorentechnik je motor s výkonem až 600 koní mistrovským dílem strojírenství. Vysokootáčkový přeplňovaný motor je unikátní svým výkonem, charakteristikou, odezvou plynu, životností, spolehlivostí a díky svému charakteristickému a výraznému zvuku dělá zážitek z každé jízdy.
V profesionálním závodění se počítá každá desetina. Aby nedocházelo ke ztrátě času během zastávky v boxech, je KTM X-BOW GT2 standardně vybaveno centrálním zámkem kol a odpovídajícími kvalitními frézovanými a kovanými koly od firmy O.Z..
Společnost AKRAPOVIČ kombinuje u výfuku KTM X-BOW GT2 high-tech směs titanu a nerezové oceli se závodním katalyzátorem a efektním zvukovým projevem.
Podle požadavků závodní série SRO GT2 je modifikovaný zadní spoiler nezbytný. Karbonové zadní křídlo zlepšuje už tak výjimečnou aerodynamiku KTM X-BOW GT2.
Bezpečnostní konstrukce KTM X-BOW, která byla od roku 2008 otestována v desítkách nehod a byla postavena více než 1300x, je extrémně tuhá a bezpečná, přičemž váží pouze 80 kilogramů. Jako první GT závodní vůz kombinuje KTM tuto monokokovou konstrukci s úplně nově navrženým bezpečnostním rámem homologovaných podle přílohy J předpisů FIA, která při převrácení vydrží násobnou váhu vozidla. Konstrukce monokoku má boky z příčných trubek a příčný bezpečnostní prvek za sedadlem řidiče.
Karoserie z uhlíkových vláken je spojena s pevným ocelovým rámem, který je centrálním nosným prvkem pro motor, převodovku a zavěšení zadní nápravy. Ocelový rám obsahuje deformační zóny vozu, které poskytují cestujícím co nejlepší ochranu proti zranění v případě nárazu zezadu - aniž by byla poškozena cenná technologie v zadní části vozu KTM X-BOW GT2.
Vysoce odolné, aerodynamicky optimalizované ocelové zavěšení kol je vyvinuto tak, aby optimalizovalo proudění vzduchu do chladiče. Komponenty jsou díky systému smart quick-adjust snadno měnitelné, aniž by bylo nutné se zdržovat opětovným nastavením odklonu kol.
Jedinečná "Jetfighter Canopy" z modelu KTM X-BOW GT4 vypadá skvěle i u modelů KTM X-BOW GT-XR a KTM X-BOW GTX. Design byl kompletně přepracován. Lehká a extrémně odolná kabina se skládá z uhlíkového rámu s předním sklem, které lze otevřít na levé a pravé straně pomocí samostatných skleněných dvířek. Kabina pomáhá chránit řidiče a cestující a nabízí nejlepší možný výhled na trať před sebou. Snese zatížení přibližně šestinásobku hmotnosti vozidla. Čelní sklo je vyrobeno z Makrolonu a lze jej rychle a levně vyměnit, pokud je poškozené.
Jak kontrola trakce, tak závodní ABS lze manuálně nastavit: osmistupňová kontrola trakce zajistí optimální zrychlení ze zatáček a poskytuje více bezpečnosti na mokrém povrchu. Závodní ABS typu 3 od Continental lze nastavit v deseti krocích podle podmínek na trati a ovlivnit tak stabilitu vozu a úroveň nedotáčivosti, či přetáčivosti v závislosti na přání řidiče. Intuitivní ovládání se nachází přímo na volantu.
Společně s partnerem Recaro vyvinulo KTM homologované závodní sedadlo z karbon-kevlaru, které společně s víkem kabiny a uhlíkovým monokokem stanoví extrémně vysoký standard bezpečnosti pro modely KTM X-BOW GTX a GT2. Díky individuálně odnímatelným prvkům je sedadlo přizpůsobitelné každému řidiči a ve standardní výbavě je i homologovaný šestibodový závodní pás Schroth.
V dnešní době závodění je systém airjack již používán běžně a KTM X-BOW GTX je standardně vybaveno systémem od firmy Krontec. Airjack zrychluje výměnu pneumatik při závodu a usnadňuje drobné servisní práce, které by jinak zabraly mnohem více času.
Závodní multifunkční volant modelu KTM X-BOW GTX má integrovaný displej, který vždy udržuje nejdůležitější informace v zorném poli řidiče. Všechny důležité ovládací prvky jsou umístěny v centrální části vyrobené z karbonu, řidič zde má všechno pod kontrolou a může sledovat všechna data jako jsou teploty, řazení a informace o stavu vozu. Multifunkční volant má také LED indikátor řazení, takže každá změna rychlostního stupně probíhá při optimálních otáčkách. Samozřejmostí je možnost nastavení pozice volantu ve dvou osách.
Elektrický posilovač řízení nahrazuje v KTM X-BOW GT2 dříve používané hydraulické řízení a nabízí mnoho výhod. Zásadní je možnost systém programovat a zákazníci se mohou těšit na tři různé varianty nastavení, které lze vybrat podle preferencí a potřeb řidiče. Elektrický posilovač řízení také šetří hmotnost.
Spolu s (v tomto segmentu vozidel neobvykle variabilním) nastavením volantu má KTM X-BOW GT2 také pedalbox, který se dá posunout zhruba o 30 centimetrů a který zejména ve vytrvalostních závodech umožňuje přizpůsobení pro jezdce různých výšek během několika sekund.
PŘEVODOVKA | Sekvenční 6stupňová sportovní převodovka - Holinger |
---|---|
ZDVIHOVÝ OBJEM | 2480 cm³ |
USPOŘÁDÁNÍ | Přeplňovaný řadový pětiválec s přímým vstřikováním paliva a mezichladičem stlačeného vzduchu |
MAXIMÁLNÍ TOČIVÝ MOMENT | 720 NM @ 3500-5000/min |
VÝKON | > 441kW (600HP) @ 7000/min |
HMOTNOST (suchá) | 1048 kg |
---|---|
KAPACITA NÁDRŽE | 120 l |
ROZCHOD KOL VPŘEDU/VZADU | 1,752 / 1,710 mm |
ROZMĚRY | 4,626 x 2,040 x 1,140 mm |
PŘENOS SÍLY | Pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem |