Vítejte za volantem čistokrevného závodního vozu, se kterým ale můžete na běžné silnice. GT-XR neztratilo nic ze svého závodního vzoru GT2. Lehký a výkonný supersport je strojem pro opravdové individualisty, kteří si chtějí užít nezkrotnou dynamiku a fascinuje je radikální design. Pro řidiče, kteří potřebují nadšení a radost za volantem prožívat každý den. Jako základ pro GT-XR posloužil model X-BOW GT2, který už před představením silniční verze sbíral vítězství a tituly na světových závodních tratích. Cíl vývojářů byl jasný – neobětovat žádné z vlastností, které GT2 propůjčují její jedinečnost. Výjimečný výkon se zde skloubí s dokonalou technologií, tak aby každý detail tohoto vozu byl „READY TO RACE“.
Vítejte za volantem čistokrevného závodního vozu, se kterým ale můžete na běžné silnice. GT-XR neztratilo nic ze svého závodního vzoru GT2. Lehký a výkonný supersport je strojem pro opravdové individualisty, kteří si chtějí užít nezkrotnou dynamiku a fascinuje je radikální design. Pro řidiče, kteří potřebují nadšení a radost za volantem prožívat každý den. Jako základ pro GT-XR posloužil model X-BOW GT2, který už před představením silniční verze sbíral vítězství a tituly na světových závodních tratích. Cíl vývojářů byl jasný – neobětovat žádné z vlastností, které GT2 propůjčují její jedinečnost. Výjimečný výkon se zde skloubí s dokonalou technologií, tak aby každý detail tohoto vozu byl „READY TO RACE“.
Už na první pohled nebudete pochybovat: KTM X-BOW GT-XR je nejradikálnější supersportovní vůz se silniční homologací. Jeho jedinečný design od studia KISKA v sobě snoubí výkonnost a provokativní estetiku. V duchu hesla „méně je více“ se jeho tvůrci vyhnuli všem zbytečným prvkům. A místo toho se zaměřili na jedinečný designový jazyk stojící na výrazných liniích, ostrých hranách a hladkých plochách. A to vše zabalili do kabátu z karbonových vláken. Od ostře řezaných linií přední části, přes jedinečné výklopné otevírání kabiny až po široce otevřenou záď. Každá součástka GT-XR vyzařuje čistou dynamiku a reprezentuje heslo „READY TO RACE.“
Vývoj supersportovního vozu je jako vrcholový výstup. Pokud se chcete dostat k cíli, musíte mít plán a zároveň tvrdě trénovat a posouvat svoje hranice. Všechno, co dělá KTM X-BOW GT-XR jedinečným, jsme testovali na závodní dráze. Cesta k současné dokonalosti začala v roce 2008 s prvním modelem KTM X-BOW. Každý technický detail modelu KTM X-BOW GT-XR, inspirovaný závodními vozy LMP a GT, byl vyvinut tak, aby poskytoval maximální výkon. Vytvořili jsme nekompromisní jízdní stroj navržený s ohledem na dvě nejdůležitější měřítka - nízkou hmotnost a aerodynamiku. Kombinace ultralehkého karbonového monokoku, výkonného pětiválcového motoru, odnímatelného volantu s integrovaným displejem a systému odklápění celého krytu kabiny nenajdete u žádného jiného supersportovního vozu určeného do běžného provozu.
Srdcem stroje je legendární 2.5litrový pětiválcový přeplňovaný motor z produkce značky Audi. Oproti konkurenčním motorům je lehčí, kompaktnější, výkonnější a účinnější. Díky obrovskému množství točivého momentu dostupného v nízkých otáčkách a charakteristickému projevu se motor dokonale hodí k radikální filozofii modelu KTM X-BOW GT-XR. Motor, který od odborné veřejnosti devětkrát získal titul "motor roku", je nejen nejvýkonnějším sériovým pětiválcem na světě, ale také nejnovějším z dlouhé řady úspěšných motorů Audi, které zazářily na závodních tratích.
Elektronicky řízená sedmistupňová přímo řazená převodovka (DSG) zaručuje velmi rychlé řazení bez poklesu točivého momentu. Převodovka zajišťuje, že motor vždy přenáší maximální výkon na zadní nápravu. O přenos výkonu motoru rovnoměrně na zadní kola se stará mechanický samosvorný diferenciál původně vyvinutý pro motorsport.
Výfuk z nerezové oceli řezaný laserem byl vyvinut výhradně pro KTM X-BOW GT-XR. Volitelně je možné výfukový systém vybavit katalyzátorem a tlumičem výfuku.
Nádrž o objemu 96 litrů v kombinaci s velmi úsporným motorem TFSI znamená celkový dojezd až 1 000 km na jedno natankování. Palivová nádrž je ve voze umístěna zcela optimálně - co nejníže mezi karbonovým monokokem a motorem, aby těžiště vozu zůstalo co nejníže a rozložení hmotnosti bylo naprosto dokonalé.
Monokok vyrobený kompletně z uhlíkových vláken byl v době svého uvedení na trh v roce 2008 přelomovou technologií a od té doby jej KTM stále zdokonaluje. Výsledkem je jedno z nejlehčích a nejbezpečnějších šasi, jaké kdy bylo ve své kategorii stvořeno. Zároveň má tu nejvyšší možnou torzní tuhost. Samotný blok kokpitu váží pouhých 89 kilogramů. Mimo laboratoř byl nesčetněkrát testovaný i na závodní trati, aby byly garantovány nejvyšší bezpečnostní vlastnosti. V kombinaci s výkonným motorem a precizním odpružením vzniká komplex vlastností, díky kterým je X-BOW GT-XR extrémně agilní a výkonné.
Karoserie z uhlíkových vláken je spojena s pevným ocelovým rámem, na který je namontován motor, přímo řazená převodovka a zavěšení zadní nápravy. Ocelový rám obsahuje deformační zóny vozu, které poskytují cestujícím co nejlepší ochranu proti zranění v případě nárazu zezadu.
High-performance odpružení Sachs bylo pro model KTM X-BOW GT-XR speciálně odladěno, aby poskytlo co nejlepší možnou trakci. Jak na přední, tak na zadní nápravě může být upravena světlá výška.
Vytvoření super sportovního auta, které překonává zaběhlé stereotypy, záleží především na jemných detailech. Například vysoce odolné, aerodynamicky optimalizované ocelové zavěšení kol je vyvinuto tak, aby optimalizovalo proudění vzduchu do chladiče. Komponenty jsou díky systému smart quick-adjust snadno měnitelné, aniž by bylo nutné se zdržovat opětovným nastavením odklonu kol.
Pokud testujete a rozvíjíte své jízdní dovednosti na závodních tratích po celém světě, tak víte, jak důležitá je rychlá výměna pneumatik. S ráfky s centrálním zámkem a příslušným upgradovým kitem neztratíte během zastávky v boxech ani vteřinu. Závodní geny této volitelné sady ráfků s designem X-BOW GT2 jsou okamžitě patrné. Díky impozantním rozměrům 20" na přední a 21" na zadní nápravě působí X-BOW GT-XR ještě dravěji.
Nejvyšší výkon je možný pouze tehdy, je-li těžiště supersportu co nejníže. Proto je KTM X-BOW GT-XR s pouhými devíti centimetry světlé výšky jedním z nejnižších silničních vozidel na světě. Nicméně to, co vám dává výhodu na závodní dráze, může být pro každodenní ježdění trochu nepraktické. Překonávání prahů, výmolů a nerovností na silnici vám může usnadnit bezúdržbový hydraulický systém zdvihu, který lze na přední nápravu KTM X-BOW GT-XR objednat jako volitelné příslušenství.
Kovaná hliníková kola speciálně navržená pro KTM X-BOW GT-XR italským výrobcem O.Z. Racing spojují prvotřídní výkon s originálním designem. Pětipaprskový disk Y-5 jsou velmi lehké a zároveň nabízí maximální mechanickou odolnost a pevnost. Ráfky o průměru 19 " na přední a 20" na zadní nápravě jsou dostupné v provedení: Black Gloss, Star Graphite, Bronze Matt, Grigio, Corsa Bright a Gold Gloss.
Aerodynamika modelu KTM X-BOW GT-XR je na první pohled odvozena od velmi úspěšného modelu KTM X-BOW GT2. Od ostře řezaných linií přední části, přes jedinečné výklopné otevírání kabiny až po aerodynamicky optimalizované zavěšení kol. Podvozek byl navržen tak, aby maximalizoval přítlak difuzoru a velkého zadního křídla. Všechno s cílem dosáhnout maximálního množství přítlaku při co nejnižším odporu vzduchu. Unikátní systém "AirCurtain", který je v GT-XR využit, byl vyvinut tak, aby vytvářel aerodynamický efekt, který pomáhá vozidlu "přilnout" k silnici. Vzdušné víry generované předním spoilerem jsou usměrněny kolem podlahy a ještě více zvyšují aerodynamický efekt. Nízké těžiště vozu v kombinaci s aerodynamikou a obratným řízením obvykle viděným pouze na závodní dráze, dělá z modelu KTM X-BOW GT-XR supersport, který je "ready to race".
Díky vysokému výkonu, který KTM X-BOW GT-XR poskytuje, je pocit za volantem podobný pilotování stíhačky. A jedinečná kabina ten pocit jen podtrhuje. Lehké a extrémně odolné víko kabiny je z karbonu a otevírá se elektronicky. Na stranách jsou potom samostatně otevíratelná skleněná dvířka. Konstrukce chrání řidiče a cestující a nabízí nejlepší možný výhled na silnici před sebou. Snese zatížení přibližně šestinásobku hmotnosti vozidla. Víko můžete snadno otevřít pomocí dálkového ovládání.
Vnější panely vozu jsou stejně jako monokok karbonové. Použitý materiál nabízí větší torzní tuhost a robustnost než karoserie běžného vozu. Výsledek je více než impresivní: Radikální design z uhlíkových vláken již sám o sobě poskytuje hlavní náznak DNA motorsportu, na které je KTM X-BOW GT-XR postaven. Zákazníci, kteří chtějí přidat trochu barvy, mohou stále objednat v barvách Electronic Orange (EB), Smoke Grey (BS) nebo Pearl White Gloss (AC2). Volitelný karbonový povrch jsou také k dispozici v matné karbonové barvě (NA) a lesklé karbonové barvě (NB). Stále to není dostatečně osobní? Nabízíme prakticky neomezený výběr barev a povrchů na zakázku.
Masivní karbonové zadní křídlo pomáhá maximalizovat přítlak. Nově vyvinutá součástka poskytuje maximální přilnavost a stabilitu i při vysoké rychlosti. Zajistí tak, že můžete využít i poslední kapku výkonu motoru a trefit každý apex.
S vysokým výkonem musí jít ruku v ruce velká zodpovědnost - nebo alespoň kvalitní brzdy. To není problém pro KTM X-BOW GT-XR, které má lehký, monoblokový brzdový systém s pevnými čtyřpístkovými třmeny vyrobenými z hliníku na zadní nápravě. Chladný vzduch je přiváděn k brzdovým kotoučům, aby se zajistilo, že brzdy budou fungovat v optimálním teplotním rozmezí. Vrtané brzdové kotouče mají vnitřní chlazení a plovoucí uložení. Systém byl vyvinut tak, aby poskytoval čistou a neomezenou brzdnou sílu při nízké hmotnosti, ale také pro dlouhou životnost. Jako volitelná výbava jsou nabízeny i keramické brzdy, které ohromují svou ještě nižší hmotností a maximální brzdným výkonem.
Sedadlo je nejdůležitějším prvkem spojujícím řidiče s vozem a je to oblast, kde každý detail hraje roli. Karbonové sportovní sedadlo KTM X-BOW GT-XR je vyrobeno z kompozitního materiálu a je proto extrémně lehké, poskytuje silnou oporu a spolehlivou zpětnou vazbu řidiči v jakékoli situaci. Díky velmi odolnému čtyřbodovému bezpečnostnímu pásu zůstávají řidič a spolujezdec v extrémních situacích přibití ke svým sedačkám. Karbonové sedačky lze plně přizpůsobit pomocí snadno vyměnitelných součástí.
LED světla v agresivním designu byla speciálně vyvinuta přímo pro KTM X-BOW GT-XR. Silnici ozáří tak, že se vám bude zdát, že jedete za dne. Navíc jsou světlomety velmi odolné, spotřebovávají pouze malé množství energie a mají velmi nízkou hmotnost. Výrazná zadní LED světla jsou dalším bezpečnostním prvkem: X-BOW GT-XR je díky nim nepřehlédnutelné i pro závodníky za vámi. LED závodní světla jsou nezbytnou součástí nezaměnitelného, agresivního a futuristického vzhledu tohoto supersportu a zaručeně upoutají jakékoliv oko.
Sofistikované prvky, které zvyšují pohodlí vozu, dělají z KTM X-BOW GT-XR dokonalé auto na denní ježdění. Nic nebrání dalekým cestám. Díky své nízké hmotnosti, úspornému motoru a velké palivové nádrži je například možné překonat Alpy a vrátit se bez nutnosti doplnit palivo. Zatímco zavazadla jsou bezpečně uložena v 160 litrovém zavazadlovém prostoru. Řízení s elektrickým posilovačem umožňuje řidiči snadno ovládat GT-XR i na klikatých silničkách v horských průsmycích. Současně lze vychutnávat výhledy z klimatizovaného interiéru - dokonce i dozadu: kamerový systém místo zpětného zrcátka skvěle doplňuje dokonalý výhled kolem celého vozu. Vlastní smartphone k vozidlu a sound systému snadno připojíte přes Bluetooth.
Multifunkční volant s integrovaným displejem je centrální ovládací prvek a také informační centrum pro řidiče v KTM X-BOW GT-XR. Zde má řidič všechno pod kontrolou a může sledovat všechna data jako jsou teploty, řazení a zprávy o stavu vozu. Multifunkční volant má také LED indikátor řazení, takže každá změna rychlostního stupně probíhá při optimálních otáčkách.
Inženýři KTM převzali řešení z motorsportu a upravili ho pro silniční provoz, aby v karbonovém monokoku zajistili pohodlí řidičům jakékoliv výšky. V modelu KTM X-BOW GT-XR lze patentovaný systém PEDALBOX posunout vpřed nebo vzad o 30 cm.
Správný výhled dozadu je důležitý, pokud chcete vidět, koho jste právě předjeli na závodní dráze. Navíc je to důležitá součást bezpečné jízdy po silnici. V modelu KTM X-BOW GT-XR může řidič sledovat všechno díky inteligentnímu zpětnému kamerovému systému (CMS). Běžná zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami s vysokým rozlišením. LED displeje promítají na straně řidiče a spolujezdce jasný pohled dozadu. Obraz je na displej přenášen v reálném čase. Kromě zjevných výhod, které takový systém nabízí, eliminuje absence zpětných zrcátek také nadbytečnou váhu a jejich negativní dopad na aerodynamiku. Digitální zpětné zrcátko zejména při parkování nabízí ještě lepší výhled na okolí vozu.
Pokud pro vás hlasitý řev motoru není dostatečný, pak je plně integrovaný sound systém přesně to, co potřebujete. Reproduktory integrované do řidičovy a spolujezdcovy strany karbonového monokoku jsou efektivně podporovány subwooferem. Sound systém se ovládá přímo přes Bluetooth ve vašem chytrém telefonu.
Komfortní balíček pro KTM X-BOW GT-XR usnadňuje každodenní řízení. Obsahuje digitální zpětné zrcátko nad čelním sklem a integrované LED osvětlení interiéru. Digitální zpětné zrcátko může zobrazovat video z kamerového systému zpětného zrcátka a také obraz z parkovací kamery, která je umístěna níže. Tato širokoúhlá kamera nabízí ještě lepší výhled přímo za vozidlo.
Situace mohou být za volantem KTM X-BOW GT-XR pěkně horké. Vícestupňový systém klimatizace vám pomáhá udržet chladnou hlavu i v horkých dnech. Aby bylo možné si užít radost z jízdy v každém ročním období, lze kabinu také vytápět. Výstupy vzduchu na straně řidiče a spolujezdce jsou integrovány tak, aby nebyl narušen výhled z vozu.
Bez ohledu na to, zda jde o peněženku, klíče nebo doklady, vaše osobní věci jsou vždy nejlépe uloženy v přihrádce spolujezdce.
Vynikající přesnost a kvalita zpracování jsou výsledkem perfektně navržených a koordinovaných výrobních systémů a procesů. Proto je KTM X-BOW GT-XR vyráběno v továrně KTM X-BOW Graz - jedné z nejmodernějších továren na malosériovou výrobu automobilů na světě. Asi 100 kusů KTM X-BOW je vyráběno ve variantách "R", "RR", "GT4", "GT", "GTX" a "GT2" - a nyní také "GT-XR" - malým týmem odborníků v souladu s vynikajícími standardy přesnosti. Nejvýjimečnější supersport na trhu je sice na špičce vývoje, ale stále je sestavován ručně. Každé KTM X-BOW je vyrobeno s největší péčí a bohatými zkušenostmi v souladu s nejpřísnějšími kvalitními standardy.
Převodovka | Sedmistupňová dvouspojková (DQ500). |
---|---|
Zdvihový objem | 2480 cm3 |
Uspořádání | Přeplňovaný řadový pětiválec s přímým vstřikováním paliva a mezichladičem stlačeného vzduchu |
Maximální točivý moment | 581NM při 5550/min |
SPOTŘEBA PALIVA | 9,1L / 100 km |
Emise CO2 | 214 g/km EURO 6D |
výkon | 368 kw @ 6350 1/min |
Pneumatiky vpředu/vzadu | 235/35 R19 / 295/35 R20 |
---|---|
Hmotnost (provozní) | 1250 kg |
ROZLOŽENÍ HMOTNOSTI (PŘEDNÍ/ZADNÍ) | 44:56 |
POLOMĚR OTÁČENÍ | 13 m |
KAPACITA NÁDRŽE | 96 l |
Hmotnost (suchá) | 1130 kg |
ROZMĚRY | 4.626 x 2.041 x 1.164 mm |
PŘENOS SÍLY | Pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem |
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST | 280 km/h (GPS) |
ROZVOR | 2850 mm |