Po úspěšném startu sezony, kdy si Petr Lisa s Pavlem Sovičkou na Oscherslebenu dojeli pro vítězství ve vytrvalostním závodě, čeká tým RTR projects druhý podnik. Sestava pro vytrvalost zůstává stejná, v obou sprintových závodech ale usedne za volant týmového X-BOW GTX nový pilot týmu Pavel Sovička. "Chceme dát Pavlovi co nejvíce závodního času, aby se mohl učit a dále zlepšovat. Už v Oscherslebenu jsme u něj viděli, jak se velmi rychle posouvá a sžívá s autem. Budeme chtít, aby v tomto trendu pokračoval i na Hungaroringu," vysvětluje výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.
S rozhodnutím dát Sovičkovi, který doteď startoval v Carbonia Cupu se sportovní Corvette Z06, více prostoru na dráze souhlasí i majitel týmu Tomáš Miniberger. "Je to pro něj nová zkušenost a nové závodění v mnohem větší konkurenci, než byl zvyklý. Jeho velkou výhodou je, že je velmi disciplinovaný a přistupuje k tomu absolutně profesionálně. Věřím, že se bude rychle zlepšovat a během sezony uvidíme další progres," dodává.
Pavel Sovička přijíždí na Hungaroring v jiné pozici než do Oscherslebenu. Před třemi týdny totiž šlo nejen o jeho první start s vozem KTM X-Bow GTX, ale také o premiérové vystoupení na německé trati. Tentokrát už ale zná vůz více, a i s Hungaroringem má zkušenosti. V minulosti si zde zazávodil na motorce.
"Oproti Oscherslebenu mám víc zkušeností s autem. Navíc znám i trať, i když jenom z motorky. Určitě ale něco takového pomůže. Očekávám další výkonnostní posun dopředu. Z pohledu zajetých časů bych se chtěl opět přiblížit k Petru Lisovi," říká.
Nabitá konkurence
Navázat na vítězný vytrvalostní závod z Oscherslebenu nebude pro RTR projects snadným úkolem. Jak při sprintech, tak ve vytrvalosti totiž bude stáj čelit ve třídě GTX konkurenci šesti dalších vozů. Mezi nimi najdeme i další dva vozy KTM X-BOW GTX. Pojedou s nimi týmy MZR a Janík Motorsport.
"Konkurence bude tvrdší. Na trati bude hodně aut. To je sice skvělé pro diváky, ale na tak úzké trati jako Hungaroring to nebude vůbec jednoduché. Celkem by mělo jet přes 30 vozů, což bude neskutečná mela. Doufáme, že auto dovezeme v pořádku do cíle a pěkně si zazávodíme," očekává Sovička.
Petr Lisa upozorňuje, že stejně jako v Oscherslebenu bude klíčová kvalifikace. Ani na maďarském okruhu, kterému se někdy přezdívá "Monte Carlo bez svodidel", totiž není snadné předjíždět.
"Je to těžká a technická trať. Abyste se dostali dopředu, bude to potřeba poslat do první zatáčky a zvládnout to zde s brzdami. To je ale samozřejmě velké riziko. Jsou zde samozřejmě i další místa, kde se dá předjet, ale v těchto případech je to spíše tak, že musíte čekat na chybu jezdce před vámi. Bude důležité si soupeře načíst," dodává.
Svému parťákovi Pavlu Sovičkovi Lisa po prvním společném startu věří: "Je extrémně šikovný a pokorný. Důležité je, že se rychle učí. V Oscherslebenu jel vůbec poprvé, a navíc to byl jeho první větší závod. Teď to bude ještě lepší. Bude vyježděnější a věřím, že se posune zase o něco dále," předpokládá.
V sobotu čeká na RTR projects první sprint (13:50) a hodinový vytrvalostní závod (18:00). Víkend vyvrcholí nedělním druhým sprintem (13:40).
Foto: ESET Cup/Petr Frýba, Grzegorz Kozera - Motorsports Photography, že to, co děláme, děláme dobře,“ dodává.