Nové KTM X-Bow GT2 stáje RTR projects má za sebou první ostrou zkoušku. Tomáš Miniberger nasbíral při závodech Zeknova Carbonia Cupu na Slovakia Ringu spoustu cenných dat, ale také dvě pódiová umístění. Tým nyní bude pokračovat v přípravě vozu na seriál Fanatec GT2 European Series.
„Myslím si, že start splnil naše očekávání. Naším hlavním cílem nebylo závodit. V podstatě jsme to pojali jako ostrý roll-out vozu. Chtěli jsme si vyzkoušet různá nastavení a musím říct, že všechny naše cíle se nám podařilo splnit. Těšíme se, až auto nasadíme do Fanatec GT2 European Series,“ pochvaloval si Miniberger slovenské vystoupení.
Úspěšné prověření nového auta nebylo to jediné, co mohlo Minibergerovi v Orechové Potoni dělat radost. Zadařilo se mu totiž i z výsledkového hlediska. Zatímco v kvalifikaci třídy A9 si vyjel pole position, v závodech na tento počin navázal třetím a druhým místem. „Sešla se tu hezká konkurence. Pěkně jsme si zazávodili,“ dodává majitel týmu.
Plánem stáje RTR projects je nasadit ještě letos nový vůz do vybraných podniků šampionátu GT2 European Series. V nich by tak měl hned dvojnásobné zastoupení.
„Původně jsme chtěli vůz někomu prodat, ale nyní se nám více líbí varianta, že bychom závodili se dvěma auty. Daří se nám a hlavně se objevují jezdci, kteří mají o sedačku u nás zájem,“ vysvětluje výkonný ředitel Tomáš Fanta, podle kterého se stáji vyplácí její přístup k závodníkům. „Není to tak, že bychom měli deset jezdců a fungovali jako půjčovna. Místo toho se každému z nich věnujeme individuálně,“ dodává.
V seriálu Fanatec GT2 European Series působí tým od loňska. Úspěchem pro něj skončila hned premiérová sezona, ve které se Jan Krabec stal amatérským šampionem. Velmi slibně vstoupilo RTR projects i do ročníku 2024. První dva závody ve vrcholné třídě Pro-Am ve francouzském Le Castelletu totiž skončily pro Krabce s Maťem Homolou třetím, respektive prvním místem. Díky těmto výsledkům nyní vede posádka šampionát.
Druhý vůz do startovního pole ovšem nepřibude ze dne na den. „Ještě nás nejspíše jedno podobné testování čeká, až pak budeme připraveni nasadit auto do závodů. Nyní chystáme upgrade vozu na specifikaci 2024. To znamená použití jiných tlumičů, díky kterým bude mít auto v pomalých zatáčkách mnohem vyšší přilnavost,“ odhaluje Miniberger nejbližší plány.
Úspěch domácího jezdce
V závodech Zeknova Carbonia Cupu na Slovakia Ringu nereprezentoval tým RTR projects pouze Tomáš Miniberger. S modelem KTM X-Bow GTX nastoupil také Viktor Mráz. Slovenský jezdec, kterého koučuje úřadující šampion TCR Eastern Europe Mať o Homola, se v prvním závodě blýskl druhým místem. Při druhé jízdě zaznamenal čtvrtou příčku.
„Jsme moc rádi, že máme nového spokojeného zákazníka, kterému se daří. Společně s Maťem skvěle fungují a také nám se s nimi dobře spolupracuje,“ chválí Tomáš Fanta.
Podle něj dává nové spojení smysl jezdci i týmu. „Maťo se Viktorovi věnuje a už s ním ujel i nějaké kilometry v autě. Rovněž nám Viktor půjčil Maťa pro závody GT2. Těšíme se na další spolupráci,“ říká.