Vítězství a třetí místo absolutně. A průběžné vedení v prestižním seriálu FANATEC GT2 European Championship. Brněnský tým RTR projects vstupuje do sezóny výjimečným výsledkem, který vybojovali Maťo Homola a Jan Krabec na KTM X-BOW GT2.
Celkové vítězství přichází hned na úvod sezóny, ve které tým vstoupil do nejprestižnější třídy Pro-AM. A navazuje na loňský titul, který Jan Krabec získal ve třídě AM. „Systematicky jdeme za svým cílem být na absolutní evropské špičce. Jan Krabec se s námi vypracoval z nováčka na jednoho z nejrespektovanějších jezdců ve startovním poli GT2. V kombinaci s Maťo Homolou, který se ukazuje jako skvělý profesionál i kouč, jsme předvedli výjimečný výsledek a ukázali sílu našeho týmu,“ hodnotí majitel RTR projects Tomáš Miniberger. „Poskládali jsme pro letošek tým, který si rozumí, ví, jaké jsou jeho cíle, je mentálně kompatibilní,“ vypočítává Miniberger silné stránky letošní sestavy jezdců i personálu v čele s šéfinženýrem Tomášem Fantou.
Na francouzském okruhu Paul Ricard tým musel výsledek vybojovat proti flotile velmi silných KTM X-BOW včetně továrního týmu True Racing i proti velmi silným vozům Maserati. „Věřil jsem, že bychom mohli být na pódiu. Ten konečný výsledek je překonal. Děkuji Tomáši Minibergerovi, že nám dal možnost takhle silný tým vybudovat a ukázat, co v něm je,“ říká Tomáš Fanta.
Cesta k sobotnímu večernímu vítězství byla pro tým hektická. Až ve čtvrtek se Homola s Krabcem poprvé potkali „u auta“ a začali ladit společně s týmem své preference i zásadně přepracovaný podvozek KTM X-BOW GT2. „Měli jsme minimum času, abychom se před kvalifikací sžili a našli setup, který bude sedět oběma. Zároveň jsme pokračovali v trendu, který jsme odstartovali už loni – udělat auto agresivnější a rychlejší. I s minimem času, který jsme měli, se to podařilo,“ popisuje Jan Krabec.
Ten se v pátek blýskl druhým místem v kvalifikaci, s časem pod 2:05 zaostal jen o necelou vteřinu za Maťo Homolou. Slovenský pilot naopak s kvalifikací spokojený tolik nebyl. „Před kvalifikací si všichni hlídali časy, nechtěli ukázat svůj potenciál. Takže jsem pak měl jen dvě nebo tři rychlá kola,“ popisuje devětadvacetiletý slovenský jezdec. Nakonec v kvalifikaci skončil jen těsně za nejzkušenějším jezdcem KTM Reinhardem Koflerem. A ve druhém závodu zajel dokonce nejrychlejší čas ze všech KTM. „Maťo se sebou byl nespokojený a viděl ještě potenciál zrychlit, ale výsledek s minimální ztrátou na Koflera je skvělý,“ vyzdvihuje svého nového týmového kolegu Krabec.
První závod odstartoval Jan Krabec z první řady po boku nejrychlejších profesionálů. „Byl jsem připravený, že to bude jiné, ale i tak jsem na tempo na začátku prvního závodu nezvládl adekvátně zareagovat,“ popisuje Jan Krabec. Ten musel na začátku bojovat i s přirozeným hendikepem jinak velmi lehkého KTM. Plná nádrž pro vůz znamená větší zásah do jízdních vlastností než u těžších konkurentů. Po pit stopu do auta nastoupil Maťo Homola, který precizní agresivní jízdou dotáhl týmový X-BOW GT2 na třetí místo a vyjel i dostatečný odstup na to, aby smazal desetivteřinovou penalizaci za kontakt se soupeřem. Hned v prvním závodu tak tým slavil na stupních vítězů.
Druhý závod pak precizně rozjel Maťo Homola, který se dostal na druhé místo za Reinharda Koflera startujícího za MZR Motorsportzentrum. Krabec pak vůz převzal do souboje s Koflerovým spolujezdcem Martinem Kochem. O dramatický konec se pak postaral Leonardo Gorini s Maserati, který dvojici KTM na čele dvě kola před koncem dojel a pokusil se dostat před ně. Všechny tři vozy se ocitly v přímém souboji v zatáčce. Nebezpečnou situaci „odnesl“ Gorini, který po kontaktu s Krabcem musel zpomalit a po několika zatáčkách skončil v hodinách. „Ztratil jsem opět trochu na Kocha, ale věděl jsem, že když si to dobře nachystám, můžu se dostat v závěru před něj,“ popsal Jan Krabec. I přes další kontakt od Martina Kocha se dostal před svého soupeře a s náskokem pouhých sedmdesáti tisícin slavil vítězství.
Vítězstvím Krabec korunoval i veleúspěšný víkend pro značku KTM. Ta z šesti pódiových umístění získala čtyři, v nejlepší pětici pak měla v prvním závodě tři auta, respektive čtyři ve druhém. „Musím KTM a šéfce týmu Lauře Kraihammerové poděkovat. Poskytli nám i ostatním týmům s vozy X-BOW skvělý support, i když to pro ně bylo časově hodně náročné. Jsme rádi, že jsme i pro ně dosáhli na takový výsledek. I pro mě je to obrovské zadostiučinění. Jsme v čele šampionátu, já osobně jsem byl znovu na pódiu s Honzou Krabcem po pěti letech. Vážím si práce celého týmu, který letos ukazuje velkou sílu,“ uzavírá výkonný ředitel týmu a šéfmechanik Tomáš Fanta.