Maťo Homola – Lennart Marioneck. Tým RTR projects do posledního letošního podniku GT2 European Series v Barceloně posílá velmi silnou sestavu – profesionála Maťa Homolu, který s týmem posbíral letos už tři pódiová umístění, doplní německý pilot Lennart Marioneck. Ten dřív v barvách RTR projects vítězil v závodech třídy GT4.
Tým bude chtít s velmi silnou dvojicí navázat na „tradici“ letošní sezony – dovézt z každého dokončeného závodního víkendu alespoň jeden pohár. Ty už nad hlavou drželi čtyři jezdci, kteří se za volant KTM X-BOW GT2 letos posadili. Lennart Marioneck může být pátý. „S Lennym jsme v kontaktu trvale, před měsícem jsme se potkali a mluvili o této variantě. Pro nás je to jezdec, který zapadá do toho, co se snažíme dělat. Je to chytrý pilot, známe se, má zkušenosti. Vezeme nejsilnější dvojici, kterou jsme letos na závodech měli a věřím, že ji budeme schopní dostat na pódium,“ odhaduje výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta.
RTR projects se bude muset vypořádat s velmi silnou konkurencí, ve startovní listině přibylo několik vozů a nervozitě na trati přispěje i nerozhodnutý boj o titul. Dvojice Homola-Marioneck by si ale s takto rozdanými kartami poradit měla.
Čerstvý mistr TCR Eastern Europe Maťo Homola letos skončil s týmem už dvakrát třetí a jeden závod vyhrál, bude tedy v roli zkušenějšího rádce pro Marionecka. Ten má prozatím s X-BOW zkušenosti jen ve specifikaci GTX. Mnohem sofistikovanější GT2- navíc v kombinaci s velmi konkurenčním startovním polem – bude pro německého jezdce výzva. „Je skvělé, že jedu s Maťo Homolou, který už s autem má zkušenosti. Doufám, že budu schopný se s autem rychle dostat do tempa,“ říká zkušený německý pilot, který do závodního víkendu v Barceloně naskočí po dvouleté závodní pauze. „Naposledy jsem jel právě s RTR v ADAC GT4 Germany na konci sezony 2022. Snad se ta dlouhá pauza nepodepsala na mojí rychlosti,“ usmívá se pětatřicetiletý pilot, který ve stejném roce startoval na okruhu v Barceloně s Lamborghini Super Trofeo.
Na nového týmového kolegu se těší i Maťo Homola. „Pojedeme spolu poprvé, ale věřím, že budeme rychlí. Budeme potřebovat najít optimální nastavení na modifikovanou trať v Barceloně, která je teď rychlejší. Uvidíme, jestli nám to bude vyhovovat. Ale věřím, že najdeme cestu, jak sezonu zakončit pěkným výsledkem,“ říká Homola.
Na sžití s modifikovanou tratí bude mít tým i oba jezdci komfortní čas, promotér totiž naplánoval na čtvrteční odpoledne čtyřhodinový trénink. RTR projects plánuje na trati strávit polovinu tohoto času a velkou část využít právě pro Marionecka. „Lenny dlouho neseděl v autě, bude se muset sžít s GT2. Dlouhé čtvrteční tréninky nám sedí. Nebudeme vyvíjet žádný tlak a když do sebe všechno zapadne, věřím, že budeme s touto dvojicí velmi rychlí,“ odhaduje Tomáš Fanta.