„Vytrvalostní závod byl skvělý, pěkně jsme si v něm zazávodili. Jeli jsme ve vláčku aut různých kategorií a bylo to výborné závodění. Oba jezdci si to užívali,“ měl radost z úspěchu hned v prvním závodě sezony nový výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.
Na sobotní úspěch chtěl tým navázat i v neděli, kdy byly na programu dva 25 minut dlouhé sprintové závody. V tom prvním se zpočátku zdálo, že by Petr Lisa skutečně mohl přidat další vítězství. Pak ale vystavila stopku technická závada.
„V šikaně se běžně skáče přes obrubník, my jsme ale bohužel při tom poškodili poloosu. Petr si závady všiml až při jízdě za safety car. Auto jsme raději odstavili,“ vysvětluje Fanta odstoupení z prvního sprintu.
Konec úvodního sprintu a začátek druhého dělily v nabitém harmonogramu pouze tři hodiny. U RTR projects sice udělali maximum, aby auto pro start druhého závodu připravili, z preventivních důvodů ale nakonec padlo rozhodnutí nestartovat.
„Poloosu jsme sice vyměnili, bohužel ale nebylo možné zjistit, jestli se nepoškodil i diferenciál. V oleji byly nějaké nečistoty. Řešili jsme to i s továrnou KTM, nakonec jsme se ale rozhodli neriskovat další poškození a nepokračovat. Převodovka půjde na repasi a příště budeme silnější,“ dodává Fanta.
Sovička zapůsobil
Tomáš Fanta měl po skončení víkendu pochvalná slova i pro Pavla Sovičku. Ten se věnuje zejména motocyklovým závodům a seriálu Carbonia Cup, kde usedá za volant vozu Corvette Z06 GT. S KTM X-Bow GTX se v Německu svezl vůbec poprvé.
„Hrozně se mi líbí, jak se orientoval v provozu. Je to motorkář a tím pádem měl cit pro auto i pro techniku. Důležité bylo, že když jsme mu s Petrem Lisou něco poradili, tak s tím ihned začal nějakým způsobem pracovat. Je tvárný, chce se zlepšovat a mít výsledky. Myslím, že jsme si sedli oboustranně,“ udělal na Fantu dobrý dojem.
Pavel Sovička to potvrzuje. „Tým odvedl skvělou práci. Byl jsem moc spokojen, výkonnostně jsme se posouvali pořád dále. Chci poděkovat Petru Lisovi a celému týmu za to, jak skvěle k tomu přistoupili. V divokém vytrvalostním závodě jsme neudělali žádnou chybu ani v momentě, kdy na trať vyjel zpomalovací vůz a současně se otevřelo okno pro zastávky v boxech. Tomáš Fanta ohlídal veškeré procesy a procedury, ke kterým muselo dojít. Díky tomu se nám podařilo dojet závod bez penalizací,“ složil Sovička týmu poklonu.
Nového jezdce těšil i rozestup, který na konci víkendu byl mezi ním a týmovým kolegou Lisou: „Víkend jsme zakončili s tím, že mi Petr dával tři až čtyři vteřiny na kolo. V neděli bylo mým cílem stáhnout ztrátu blíže ke dvěma vteřinám, technika ale byla bohužel proti,“ dodává.
Jak Sovička, tak i tým RTR projects se nebrání pokračování spolupráce. Zdali se podaří na start v Německu navázat, se ale teprve uvidí. „Lidsky jsme si sedli, roli ale samozřejmě budou hrát i další věci. Pavel jezdí primárně Carbonia Cup. Uvidíme tedy, jaké budou jeho časové možnosti. I pracovně toho má totiž hodně. Byli bychom ale rádi, kdybychom spolu absolvovali i zbytek sezony,“ říká Fanta.
Další podnik ESET Cupu se koná už během posledního dubnového víkendu na Hungaroringu. Ještě o týden dříve ale tým zamíří do italské Monzy, kde s modelem X-Bow GT2 absolvuje svou premiéru v šampionátu GT2 European Series.