Menu Kde nás najdete

RTR projects v Mostě: GT2 bez konkurence, skvělý křest nováčka a vypjatá endurance

4. 8. 2024

Ten nejlepší důkaz, jak rychlé je KTM X-BOW GT2. To je výsledek, na který v barvách RTR projects dosáhl rakouský pilot Reinhard Kofler, který za sebou v Mostě ve sprintu nechal všechny vozy třídy GT a byl krok od absolutního vítězství. Skvělou premiéru si odbyla i nový posila týmu Ondřej Rokos.

„V sobotním sprintu jsme jednoznačně ukázali, jaký je potenciál vozu KTM X-Bow GT2,“ pochvaloval si výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta. „Hostující“ Reinhard Kofler suverénně ovládl obě kvalifikace napříč všemi třídami vozů GT a potenciál nejsilnějšího vozu z portfolia rakouské KTM potvrdil i v závodu.

Cesta na nejvyšší stupeň ale byla protkána nejednou komplikací. První přišla již na startu, kdy Koflerovo KTM putovalo po nezaviněném kontaktu s Dennisem Waszkem a Antalem Zsigem do štěrku. „Někteří kluci si zkrátka myslí, že když se rozhodnou v první zatáčce z pátého nebo sedmého místa vyhrát závod, tak to bude fungovat. Rádi svádíme tvrdé boje, ale rozhodně ne tímto způsobem“ nelíbilo se Rakušanovi počínání soupeřů.

Nešťastná kolize naštěstí neznamenala konec nadějí. Ředitelství závodu totiž vyvěsilo červenou vlajku a Kofler tak dostal šanci odstartovat z pole position znovu. Ačkoli měl po kontaktu poškozenou aerodynamiku, což mu činilo potíže, především v zatáčkách, dojel si jak v absolutní klasifikaci GT, tak ve třídě GTX pro vítězství.

„Tým odvedl naprosto skvělou práci. Během přerušení opravili auto do takového stavu, aby mohlo v závodě pokračovat. S poškozenou aerodynamikou to sice nebylo snadné, ale i to zkrátka k motorsportu patří,“ uvedl Kofler po skončení prvního sprintu.

Chybělo málo a Kofler se postaral ještě o senzačnější výsledek. Dlouho totiž za sebou držel také Ligier LMP3 s Mirem Konopkou za volantem. Papírově silnějšímu vozu podlehl až v závěrečné třetině. „Kdybychom jeli bez poškození, myslím si, že bychom ho zvládli za sebou udržet,“ dodává.

K úspěchu mělo GT2 nakročeno i ve vytrvalosti. Reinhard Kofler kraloval první polovině závodu, do kokpitu po něm usedl Tomáš Miniberger. Ten se musel ve druhé polovině svého stintu vypořádat s výjezdem safety car a restartem. Po něm přišla smolná kolize s Adamem Konopkou, která nakonec slibně rozjetý závod ukončila.

„Vše začalo krátce po restartu závodu, kdy jsem se snažil předjet pomalejší auta. Ve třinácté zatáčce jsem dostal ránu a od té doby se auto chovalo divně. Když jsem se pokusil předjet na místě, kde se běžně předjíždí, tak se mi auto roztočilo a já dostal ránu od Adama Konopky. Ten s tím ale v tu chvíli nemohl nic dělat,“ vrací se Miniberger k incidentu, který týmu nakonec zabránil nastoupit i do nedělního druhého sprintu.

Bronzová premiéra


RTR projects se ale ve vytrvalosti na stupně vítězů přece jen dostalo. Na třetí pozici ve třídě GTX závod dokončili Petr Lisa s novým členem týmu RTR projects Ondřejem Rokosem. Ten na tento výsledek dosáhl při svém prvním automobilovém závodě v životě. V cíli proto neskrýval nadšení.

„Jsou to neuvěřitelné pocity. Když jsme do toho s Petrem šli, tak jsme si řekli, že hlavní bude dojet, nepoškodit auto a rozhodli jsme se, že na umístění se primárně soustředit nebudeme. Třetí místo je pro mě naprostý zázrak,“ radoval se. Současně byl vděčný Petru Lisovi, který během víkendu fungoval i jako kouč. „Jak po fyzické, tak po psychické stránce mě perfektně připravil. Hodně jsme toho najezdili na track days i při tréninku,“ složil poklonu svému zkušenějšímu parťákovi.

Spokojenost v posádce byla oboustranná. „Ondra odvedl skvělou práci. Jezdil skvělé časy v trénincích, a nakonec z toho bylo pódium. Opravdu si ho zasloužil a řekl bych, že získal spoustu zkušeností. Během víkendu udělal neuvěřitelný pokrok. Když jedete poprvé v životě, je to pro vás hodně náročné, ale on vše zvládl naprosto perfektně,“ vyzdvihl Lisa novou tvář.

Dvojice týmu RTR projects se na stupních vítězů potkala s dalšími dvěma posádkami startujícími s vozy KTM X-BOW GTX. Vítězství oslavili Viktor Mráz a Maťo Homola ze stáje Carin Racing, druzí skončili Petr Koukola s Petrem Majerem ze stáje ORLEN Janík Motorsport.

„Z pohledu značky KTM jsme odvedli dobrou práci. Navzájem jsme si pomáhali. Za tento výsledek patří díky všem jezdcům a týmům, kteří s námi spolupracují a které podporujeme,“ říká Tomáš Fanta. I na něj zapůsobil výkon Ondřeje Rokose. „Když uvážím, že závodil poprvé, tak před ním musím smeknout. Během víkendu viděl spoustu incidentů a kontaktů, pak ale musel sednout do auta. Udělali jsme maximum pro to, aby se cítil co nejkomfortněji. Odvedl dobrou práci a jsem na něj hrdý,“ uzavírá.

ESET Cup pokračuje o víkendu 24.-25. srpna. Letos už podruhé se pojede na Slovakia Ringu.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba, RTR projects, Autodrom Most