m získal titulTým na třídílnou sérii testů na okruzích na Pyrenejském poloostrově odjel se dvěma vozy XBOW GTX/GT2. Do nového modelu GT2, který má za sebou zatím jen několik kratších testů v Česku a v Německu, vkládá šéf týmu Tomáš Miniberger velké naděje. „Je to skvělé auto a GT2 je perspektivní třída určená pro netovární jezdce. Auta jsou rychlostně výkonnější než GT3, ale mají nižší cornering speed, takže pro neprofesionální jezdce jsou lépe zvládnutelná. Určitě se GT2 chceme věnovat,“ řekl Miniberger po prvních testech.
Dva dny v Portimau věnovali jezdci týmu rozježdění, mechanici zároveň začali pracovat na nastavení především GT2. „Na sérii třech testů a závodů máme tři cíle – v prvním bloku jsme se hlavně chtěli rozjezdit a nabrat nějaký driving time. V druhé fázi v Jerezu chceme pracovat na nastavení a absolvovat závod, abychom auta otestovali i v závodním režimu. Zároveň se budeme připravovat na to, že v nadcházející sezoně se asi v GT2 změní BoP, takže budeme zkoušet nastavení, tak abychom z toho dokázali co nejvíc získat. Ve třetím bloku ve Valencii se chceme soustředit na závodní tempo a znovu nabrat maximum driving time u jednotlivých jezdců,“ nastínil Tomáš Miniberger. mistra České republiky.
Na testech v Portimau jezdilo celkem sedm vozů KTM X-BOW. Podle Tomáše Fanty to ukazuje na rostoucí oblibu těchto aut na evropských okruzích. Designově výrazný vůz je k dispozici od roku 2020, jeden z prvních týmů, které s ním v cupové specifikaci GTX jezdily, byl právě český RTR projects. „GTX má díky své nízké hmotnosti a celkové koncepci vysoký ‚fun factor‘ a zároveň bezkonkurenčně nízké provozní náklady,“ vysvětluje si rostoucí oblibu automobilů KTM Tomáš Miniberger.
V Česku je nyní pět vozů specifikace GTX/GT2. RTR projects kromě svých tří aut dodal vůz i pro Marka Rybníčka, který s ním loni získal titul v závodech do vrchu. A před pár týdny si druhé GTX z Brna do Olomouce odvezl tým Janík Motorsport, který jej plánuje nasadit například i v ESET Cupu.