Nový okruh, nový šampionát. To jsou hlavní neznámé, se kterými se bude muset popasovat tým RTR projects v premiérovém závodu seriálu Fanatec GT2 Series na okruhu v Monze. Legendární trať se do seriálu vrátila po dvouleté pauze. Shodou okolností stejně dlouho si dal přestávku od závodění i Jan Krabec, který se nyní za volant KTM X-BOW vrací. Vítěz závodu ADAC GT4 Germany ale vymění starší generaci GT4 za úplně nový X-BOW GT2. „To auto je pro mě nové a zároveň úžasné. Z pohledu celkové performance je úplně někde jinde než GT4. Už na testech a závodu ve Valencii ukázalo, že může být srovnatelné dokonce s GT3 a předjíždět cupová auta,“ říká Krabec na prahu závodního víkendu.
Podle šéfa týmu Tomáše Fanty bude chtít RTR projects navázat na úspěšné oficiální testy v Dijonu, kde ve smíšených podmínkách X-BOW GT2 zajíždělo jedny z nejlepších časů v celém startovním poli. To v Monze bude ale o hodně bohatší – mimo jiné i o další tři vozy KTM X-BOW továrního týmu True Racing. RTR projects plánuje účast v evropském seriálu GT2 jako dvouletý projekt, který je na startu, přesto ale plánuje z Monzy přivézt co nejvíc bodů. „Podle předběžné startovní listiny je v naší kategorii AM sedm aut. Pro nás i pro Honzu to bude na Monze premiéra, určitě ale chceme usilovat o co nejlepší výsledek,“ nastínil Fanta.
Jan Krabec zatím na Monze odtrénoval jen desítky hodin na simulátoru, z jedné z největších legend mezi evropskými okruhy má proto respekt. „Čím víc času jsem na ní jezdil, tím větší mám respekt. Je extrémně rychlá, svodidla jsou blízko,“ popisuje. Jako výzvu vnímá i počasí, které má být velmi proměnlivé. „Ve srovnání s konkurencí máme lehké auto, takže na studené a osychající trati bude těžké dostat pneumatiky do provozní teploty,“ předpovídá Krabec, který v roce 2019 s X-BOW GT4 zvítězil v závodu ADAC GT4 Germany na Sachsenringu.
Že pojede první závodní víkend sám, vnímá Krabec jako výhodu. „Budeme mít víc času se rozjezdit, pochopit jak auto funguje, zjistit jeho silné a slabé stránky. Dobré je, že budeme mít přímé srovnání s továrním týmem, za který má jet mimo jiné i Štefan Rosina a Reinhard Kofler,“ dodává. Kromě vozů KTM budou většinu startovního pole tvořit vozy Audi R8 LMS GT2, které doplní vozy Porsche GT2 RS CS, Lamborghini Huracán ST EVO2 a vůbec poprvé se na trati představí i Mercedes AMG GT2. Tým RTR projects po ukončení závodního programu s GT4 vidí právě v GT2 velkou budoucnost. „Hodně se na to těšíme. Je to hezké závodění s novými auty, s velmi zajímavými konkurenty a s velkým potenciálem,“ uzavírá nový šéf týmu Tomáš Fanta.