Měl to být především seznamovací víkend pro nového jezdce v GT2 European Series. Nakonec ale Viktor Mráz ve svém prvním závodu v prestižním evropském seriálu šel na stupně vítězů. Spolu s Janem Krabcem dojeli ve třídě AM na třetím místě.
„Jel jsem se sem něco naučit, podívat se, jak vypadá šampionát, vyzkoušet si auto. Po kvalifikaci jsem nevěřil, že bychom mohli na stupně dosáhnout, jsem opravdu rád, že to nakonec vyšlo,“ pochvaloval si Viktor Mráz svůj první start v GT2 European Series, pouhé tři týdny poté, co si poprvé vyzkoušel KTM X-BOW GT2 v seriálu ESET Cup.
Mráz se mohl opřít o zkušenosti a rady Jana Krabce, úřadujícího šampiona GT2 European Series v kategorii AM a loňského dvojnásobného vítěze z Monzy. Ten si svého nového partnera pochvaloval. „Viktor odvedl až nepravděpodobně dobrou práci. Je to jeho první sezona s KTM, první závod GT2, první závod na Monze. Dosáhnout takového výsledku je výjimečné,“ hodnotí Jan Krabec.
Startovní pole GT2 se muselo od začátku vypořádávat s tím, že trať v Monze výrazně zrychlila. „Nový povrch má obrovský grip, zatáčí to, brzdí to. Jsme o dvě vteřiny rychlejší než loni, jezdíme rychlejší časy než GT3,“ upozorňuje Jan Krabec. A potvrzuje to i výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta. „Kvalifikační časy jsou od loňska o tři vteřiny rychlejší, a to jsme byli v pořadí výš.“
Rychlejší trať přidělala týmu i jeden problém. S průměrnou rychlostí převyšující 190 kilometrů za hodinu výrazně vzrostla i spotřeba. A tým se musel připravovat na variantu, že během pit stop bude muset tankovat. „Museli jsme se adaptovat a změnit setup, od tankování nás nakonec zachránil výjezd safety car, díky kterému jsme několik kol jeli pomaleji. Museli jsme udělat těžké rozhodnutí, jestli zariskujeme a nenatankujeme, nakonec se to naštěstí vyplatilo,“ popisuje Tomáš Fanta.
Závod rozjížděl Viktor Mráz, který se ve svém premiérovém startu dokázal bezpečně „protáhnout“ první pomalou šikanou a vyhnout se jakékoliv kolizi. Ta nakonec právě v první šikaně přišla o tři kola později. Po nehodě konkurenčního X-BOW GT2 týmu Razoon Racing musel na trať safety car a Mráz se tak musel porvat i s restartem. „Po restartu se mi podařilo vytvořit si prostor, kdy mě nikdo neohrožoval a já jsem se mohl soustředit na soupeře přede mnou,“ popsal.
Na střídání Mráz zamířil hned na začátku pit window, díky skvěle zvládnutému pit stopu pak Jan Krabec vyjel na trať jako první. „Nevěděli jsme, jak na tom jsme v porovnání se soupeři, takže jsem musel hned jet a na nic nečekat, prostor jsem před sebou měl,“ popsal Krabec. Ten nakonec vytáhl X-BOW GT2 v barvách RTR projects až na finální třetí místo ve třídě AM. V celkovém pořadí RTR projects skončilo čtvrté, Krabec s Mrázem byli nejrychlejší posádkou rakouské značky.
Na sobotní závod chtěl tým navázat i v neděli, byť s hendikepem v podobě o pět vteřin delšího pit stopu. Šanci na zopakování dobrého výsledku ale týmu zhatila kolize opět v „prokleté“ první šikaně. Klaus Angerhofer s KTM týmu True Racing chyboval a nešťastně narazil do pravé přední části X-BOW týmu RTR projects. Zatímco viník v závodu pokračoval, GT2 týmu RTR projects skončilo nepojízdné s poškozeným zavěšením pravého předního kola.
Tým, který letos v GT2 European Series testuje více jezdců, nicméně dokázal na pódium dovézt dalšího pilota – tuto sezonu už čtvrtého. Kromě Jana Krabce už letos s RTR projects slavili i Maťo Homola a Petr Lisa, nyní k nim přibyl Viktor Mráz. „Ukazuje to, že jsme kompatibilní s více jezdci, které dokážeme dovést k pódiovým umístěním. To nám dává velkou sílu pro tvorbu jezdecké sestavy na rok 2025,“ nastínil šéf týmu Tomáš Fanta. „Chci poděkovat jezdcům, kteří odvedli skvělou práci, hrdý jsem ale i na tým.“