Na třetí podnik GT2 European Series míří tým RTR projects s obměněnou sestavou jezdců a ambicemi vrátit se na přední příčky šampionátu, kam je poslal první závodní víkend na Paul Ricard. Maťo Homola, který právě tam dominoval, se nyní za volant týmového KTM X-BOW GT2 vrátí s Petrem Lisou.
Právě zkušený týmový pilot Petr Lisa nahradí v nadcházející dvojici závodů Jana Krabce, který třetí podnik sezony vynechá kvůli pracovním povinnostem. „Jsem rád, že Petr dostal šanci s námi v GT2 bojovat. Umožňuje nám to pokračovat v plánu, který jsme si před sezonou dali a který tímto posuneme zase dál – dát šanci v GT2 co nejvíc jezdcům, posbírat co nejvíc individuálních výsledků a získat data, díky kterým budeme schopni X-BOW GT2 a závodění v GT2 European Series nabídnout co nejširšímu okruhu jezdců,“ říká výkonný ředitel RTR projects Tomáš Fanta.
Tým bude chtít navázat na první víkend sezony, kde Maťo Homola s Janem Krabcem dojeli na třetím a prvním místě. „Spa je pro mě jedna z oblíbených tratí. Jsou tu krásné legendární zatáčky, některé hodně rychlé, takže to chce trochu srdíčka a věřit autu. Věřím, že budeme mít v trénincích čas všechno dobře nastavit,“ říká Maťo Homola.
Naopak premiéru si ve Spa odbude Petr Lisa, o to intenzivněji ale v posledních dnech trénoval na simulátoru. „Určitě to je jedna z nejtěžších tratí. Člověk z toho musí mít respekt. Budu se muset naučit, jak funguje auto, ale také se budu muset naučit trať. Nejedu tam v lehké pozici. Udělám ale maximum a všechno proto, abych se na to co nejrychleji adaptoval,“ říká zkušený jezdec, který s týmem dosud jezdil výhradně s modelem GTX. Z něj GT2 vychází. „Jel jsem s ní jen při testech, závod zatím ne. Bude to pro mě nové auto,“ říká Lisa s tím, že opřít se bude moci právě o pomoc Maťa Homoly.
„S Petrem se známe dlouho, je to rychlý závodník a věřím, že se spolu dokážeme rychle sžít,“ potvrzuje Homola. Z pohledu techniky RTR projects bude Spa také novou tratí. Tým tady závodil naposledy v roce 2018 s vozem specifikace GT4. „Je to těžká trať, změnilo se BOP, takže nás čeká hodně práce. Tu musíme stihnout během dvou tréninků, protože jedeme společně s GT3,“ vypočítává Tomáš Fanta. Vypořádat se RTR projects musí i s větší konkurencí, ve startovní listině je devatenáct aut.
Ta budou na trati sledovat desítky tisíc diváků, GT2 European Series je totiž tentokrát součástí závodního víkendu Fanatec GT Endurance Cup, tedy slavné čtyřiadvacetihodinovky. „Bude tu skvělá atmosféra, plné tribuny. Bude to zážitek pro všechny včetně jezdců. Kdybych si já osobně měl vybrat, kde budu startovat, bude to právě Spa,“ shrnuje pocity týmu Tomáš Fanta.