„Je to pro nás první víkend, ze kterého neodjíždíme jako lídr šampionátu. Na jeho vedení ale ztrácíme jediný bod. Zkrátka – rozhodne se na Paul Ricard,“ konstatuje výkonný ředitel RTR projects Tomáš Fanta.
Základním faktorem, který o víkendu určoval dění, bylo počasí. Střídání deště a slunce znamenalo víc incidentů na dráze i extrémně náročná rozhodnutí o volbě pneumatik. Tým RTR projects do závodního programu vstupoval s hendikepem oproti soupeřům – neabsolvoval totiž čtvrteční testy, které se jely v ideálních podmínkách na suchu. Nakonec ale tuto nevýhodu smazal už v pátek. Deštivá předpověď se na poslední chvíli změnila a jeden volný trénink se jel na mokru, druhý už ale na suchu.
Sobotní kvalifikace se pak jely hned za sebou. V té první Jan Krabec zkusil poprvé v sezoně změnit strategii zahřívání pneumatik, sázka na nový přístup mu ale nevyšla. „Ve druhé jsem se vrátil ke standardnímu postupu a byla z toho pole position,“ hodnotí Krabec.
Do prvního závodu si RTR projects vezl penalizaci za vítězství v předchozím závodu. I kvůli ní tak nestačil na svého úhlavního soupeře v boji o titul – Rakušana Klause Angerhofera. V závěru ale Krabec předjel alespoň Leonarda Goriniho, dalšího uchazeče o celkový titul, a bral body za druhé místo. Závod poznamenalo dlouhé přerušení kvůli úniku provozních kapalin z jiného vozu. Znečištěnou dráhu museli maršálové vyčistit v úseku několika set metrů. „Z našeho pohledu jsme ze závodu vytěžili maximum, co se dalo. Jediný způsob, jak se dostat na první místo, by byla chyba soupeře,“ říká Tomáš Fanta.
Nedělní závod pak přinesl neuvěřitelné drama. Většina týmů na poslední chvíli rozhodla, že na osychající trati odstartuje i přes vyšší riziko na slickách. Ještě v zaváděcím kole ze trati vylétl Dani Pedrosa, exšampion motocyklového mistrovství světa, který startoval stejně jako Krabec s KTM X-BOW GT2. O pár zatáček později ale na mokré trati stejný problém potkal i Krabce. „Naštěstí se mi pod plynem podařilo vrátit na trať a zařadil jsem se na svoji pozici. To ale race direction vyhodnotilo jako neoprávněné a dostali jsme jako penalizaci průjezd boxy,“ krčí rameny Krabec.
Pro tým to znamenalo dvacetivteřinovou ztrátu, kterou by za obvyklých okolností bylo velmi těžké smazat. Ve Valencii ale opět zaúřadovala náhoda. Těsně před pit window byla vyvěšena červená vlajka. To způsobilo ve startovním poli zmatek v pořadí a jedním z „postižených“ byl i Krabec. „Chvíli jsme nevěděli, na jaké jsme pozici, jestli jsme o kolo zpět nebo ne,“ popisuje průběh závodu pilot. Nakonec však časoměřiči údaje opravili, Krabec byl ve stejném kole jako ostatní jezdci a postupně se během několika kol dokázal propracovat na první místo AM pořadí a čtvrtou pozici celkově. „Ze čtvrté pozice absolutně jsem začal tlačit na další X-BOW pilotované Martinem Kochem. Bohužel v posledním kole jsem udělal jezdeckou chybu a vyjel z trati,“ popsal smolný závěr závodu Krabec. Závod nakonec dokončil na třetím místě ve své třídě. Na Klause Angerhofera nakonec ztrácí v celkovém hodnocení – i díky bonusovému bodu za vyhranou kvalifikaci – jediný bod.
„Ztráta je minimální, o titulu se rozhodne v přímém souboji na Paul Ricard,“ ví po předposledním podniku sezony Fanatec GT2 Series pilot. Finále sezony na francouzské trati v Le Castellet v Provence se pojede 7. – 8. října.