Předchozí dva podniky Hankook Carbonia Cupu absolvoval Pavlovec s vozem KTM X-Bow RR. A s ním nepoznal porážku. Běloruskému rodákovi se podařilo ve třídě C5 zvítězit jak v květnové dvojici závodů na Slovakiaringu, tak při červnovém klání na Masarykově okruhu v Brně. Ani vůz KTM X-Bow GTX ale pro Pavlovce není žádnou novinkou. Závodil s ním už během sezony 2021, kdy se s ním kromě závodů ESET Cupu zúčastnil i čtyřiadvacetihodinovky v Barceloně.
„Je to skvělé auto. Má spoustu závodních pomůcek jako ABS, sekvenční převodovku, kontrolu trakce nebo posilovač řízení. Díky tomu je tedy mnohem snazší dostat se na 95 % jeho limitu než u RR. Mým cílem je ale vždy dostat se k limitu co nejblíže, a to už opravdu chce pokoru a trpělivost. Toto auto vám totiž chyby neodpouští,“ těší se Pavlovec na návrat do GTX, se kterým bude bojovat o body do třídy A9.
Neznámou není pro Pavlovce ani Autodrom Most, přestože zde už dlouho nezávodil: „Znám to tu velice dobře. Začínal jsem tu právě v Carbonia Cupu, ale jel jsem tu taky GT4 European Series. Tento okruh navíc poměrně často používáme pro tréninky a nastavení aut,“ dodává.
Pavlovec si uvědomuje, že tentokrát ho čeká úplně jiná výzva než před měsícem v Brně. A to nejenom kvůli jinému autu.
„V Mostě je hladký asfalt, takže s pneumatikami by to mělo být v pohodě. Kromě toho tato trať nabízí více druhů technických pasáží. Hlavní rozdíl v porovnání s Brnem je ale šířka trati a možnost předjíždění. Řekl bych, že v tomto toho Most nabízí mnohem méně,“ vysvětluje Pavlovec rozdíly.
Jezdec stáje RTR projects počítá s tím, že kvalifikace bude tentokrát důležitější než na řadě jiných okruhů: „Zkušený jezdec tu zvládne dlouho držet pozici, i když třeba jede s pomalejším autem. Kvalifikace je tady proto vždy rozhodující,“ myslí si.
Pavlovec bude doufat, že se mu podaří napodobit výsledek, kterého v Mostě dosáhl s vozem KTM X-Bow GTX v dubnu jeho týmový kolega Jan Mareček. Ten projel cílem jako druhý.
Miniberger zpátky za volantem
Čtvrtý letošní podnik Hankook Carbonia Cupu přinese mimo jiné i návrat za volant závodního vozu Tomáše Minibergera. Zakladatel stáje RTR projects pojede s vozem KTM X-Bow RR v rámci třídy C5.
„Zkrátka se jedu svézt a pobavit se s přáteli,“ říká Miniberger ke svému startu.
Až do loňského roku Miniberger zastával i pozici výkonného ředitele stáje RTR projects. Tuto funkci ale předal na začátku letošní sezony Tomáši Fantovi, který předtím u týmu působil jako technický ředitel. Miniberger ovšem nadále zůstává předsedou představenstva.
O zastoupení vozů KTM při čtvrtém podniku Hankook Carbonia Cupu se nepostará pouze stáj RTR projects. Mezi soupeři Tomáše Minibergera ve třídě C5 totiž najdeme i Miroslava Šimona a Radima Havlíka, kteří pojedou se stejnou technikou. Jedním ze soupeřů Sergeje Pavlovce v nabité konkurenci třídy A9 bude Petr Koukola, který rovněž startuje s modelem GTX.
Foto: RTR projects