Stáj RTR projects poprvé otestuje v závodním tempu svůj druhý vůz KTM X-Bow GT2. Stane se tak při čtvrtečním podniku seriálu Zeknova Carbonia Cup na Slovakia Ringu, kde za volant usedne majitel týmu Tomáš Miniberger. V průběhu roku je plánem nasadit auto do GT2 European Series.
"Rozhodli jsme se, že nasadíme do GT2 European Series další auto. Chceme tyto závody zpřístupnit i dalším jezdcům," vysvětluje Miniberger, proč se stáj rozhodla pořídit druhý vůz.
Tým už absolvoval s vozem roll-out na rakouském Red Bull Ringu. Nyní nastal čas prověřit ho i v ostrém tempu. Dosažené výsledky nebudou na dráze v Orechové Potoni tím hlavním. "Bude to první jízda po roll-outu. Především chceme vyzkoušet nastavení a přistupujeme k tomu jako k testování. Rádi bychom se přesvědčili, že vše funguje," vysvětluje smysl startu.
Dvojnásobné zastoupení by letos mohlo mít RTR projects klidně i v polovině šestidílného GT2 European Series. "Chtěli bychom jet Barcelonu, Spa a možná také Hockenheimring s Monzou," prozrazuje Miniberger.
Majitel stáje nevylučuje ani variantu, že by se na evropské scéně ukázal za volantem i on sám. "Že si někde zazávodím, je určitě ve hře. Letos je totiž opět vypsána i klasifikace Iron Cup pro starší jezdce," nechává si otevřené dveře.
Do seriálu GT2 European Series vstoupilo RTR projects v loňském roce. Hned premiérový rok v tomto startovním poli skončil pro brněnskou ekipu úspěchem. Jan Krabec totiž vybojoval titul ve třídě Am. Na cestě za tímto úspěchem dokázal český závodník vyhrát hned 7 z celkových 12 závodů.
V letošním ročníku tým přešel do vrcholné kategorie Pro-Am a úvodní podnik sezony pro něj dopadl velmi dobře. Jan Krabec a jeho parťák Maťo Homola totiž při dubnových závodech ve francouzském Le Castelletu dosáhli nejprve na celkové třetí místo a poté na vítězství. Díky těmto výsledkům se dvojice nachází v čele průběžného pořadí třídy Pro-Am se čtyřbodovým náskokem před Reinhardem Koflerem a Martinem Kochem, kteří závodí s KTM X-Bow GT2 stáje MZR Motorsportzentrum Ried.
Zatímco Jan Krabec absolvuje s týmem celou sezonu, jméno jeho týmového kolegy by se mělo v průběhu roku měnit. Hlavním programem Maťa Homoly bude totiž i letos působení v seriálu TCR Eastern Europe, kde obhajuje loňský titul. Kvůli závazkům v tomto šampionátu s jistotou zmešká minimálně květnové závody v Misanu se zářijovým podnikem v Monze, které s TCR Eastern Europe termínově kolidují. Svou cestu za obhajobou titulu už Homola zahájil minulý víkend na Balaton Parku. Zde zaznamenal první a třetí příčku a nyní vede šampionát.
Druhý letošní podnik Zeknova Carbonia Cupu na Slovakia Ringu se bude skládat ze dvou závodů. Zatímco do prvního vyrazí účasníci kategorie A9 od 15:30, druhý přijde na řadu v 17:30. Oba potrvají 20 minut. Kromě Minibergera nastoupí ve třídě A9 za RTR projects i Viktor Mráz. Slovenský jezdec usedne za volant X-Bow specifikace GTX.