Vítězství Reinharda Koflera při úvodním sprintovém klání nejenom ve třídě GTX, ale také v absolutní klasifikaci vozů GT. Sobotní účinkování stáje RTR projects v závodech ESET Cupu na Slovakia Ringu skončilo velkým úspěchem. Kromě sprintového triumfu se u týmu mohli radovat i z vytrvalostního druhého místa ve třídě.
"Přijeli jsme sem s cílem ukázat, jaký potenciál má KTM X-Bow GT2, ať už v rukou profesionálního jezdce nebo hobby závodníka. Chtěli jsme ukázat, že toto auto může soupeřit i s vozy třídy GT3. Jsem rád, že se nám to podařilo," neskrýval po sobotním programu svou spokojenost majitel týmu Tomáš Miniberger.
Novému vozu KTM X-Bow GT2, který letos RTR projects plánuje nasadit do vybraných podniků seriálu Fanatec GT2 European Series, se na téměř šest kilometrů dlouhém Slovakia Ringu dařilo už od pátku. Během něj se posádka Reinhard Kofler a Tomáš Miniberger kvalifikovala do vytrvalostního závodu na prvním místě v rámci třídy GTX a navíc na třetí pozici celkově s časem 1:59,516. V sobotu ráno to bylo ještě lepší. Reinhard Kofler zajel v kvalifikaci pro první sprint kolo v hodnotě 1:58,536 a byl tak nejrychlejším ze všech vozů GT. Nad jeho síly byl pouze Miro Konopka s prototypem Ligier LMP3.
A slibnou výchozí pozici se podařilo proměnit v úspěch. Ani při prvním sprintu totiž neměl Kofler konkurenci. To platilo jak v případě třídy GTX, tak v absolutním pořadí vozů GT. Svému nejbližšímu pronásledovateli Adamu Konopkovi s Lamborghini Huracán GT3 nadělil téměř dvacet sekund a suverénně triumfoval.
"Myslím si, že společně s týmem jsme odvedli skvělou práci. Jsem velice spokojen," pochvaloval si Kofler v cíli. Rakušan se v úvodních dvou kolech nacházel dokonce i na celkovém čele. Po startu totiž překonal také Mira Konopku s Ligierem. Brzy ale pochopil, že se slovenským matadorem a jeho prototypem se nebude moci měřit. "Sice jsem se snažil Mira za sebou držet a využívat silné stránky našeho vozu, brzy ale bylo jasné, že s ním nemohu bojovat. Proto jsem se rozhodl, že ho nechám jet, jinak by nám to zkomplikovalo závod," vysvětluje Kofler.
Vytrvalost měla podobný začátek. Kofler se hned po startu dostal do celkového čela. V něm poté strávil celý první stint. Zpočátku sice musel odrážet útoky Dennise Waszka s BMW M6 GT3, poté si ale před českým jezdcem vybudoval náskok. "Měli jsme skvělý start. Auto neskutečně letělo a byla radost ho řídit," užíval si Kofler začátek hodinové vytrvalosti.
Pak ale vstoupily do hry strategie a zastávky v boxech, které pořadím zamíchaly. U RTR projects se navíc objevil menší problém při tankování, kvůli kterému nabrala brněnská ekipa časovou ztrátu. Tomáš Miniberger nakonec dovezl vůz do cíle na druhém místě v rámci třídy GTX a současně na čtvrté pozici celkově.
Třetí podnik seriálu ESET Cup vyvrcholí v neděli druhým sprintem, který odstartuje ve 14:20 hodin. Za RTR projects nastoupí Tomáš Miniberger. Zatímco v rámci třídy GTX vyrazí z pole position, absolutně mu bude na roštu patřit páté místo.