Menu Kde nás najdete

Návrat známé tváře, další šance pro nováčka. RTR projects zabojuje na Slovakia Ringu o další úspěch

23. 8. 2024

Zkušený Daniel Skalický doplní ve voze KTM X-Bow GT2 Tomáše Minibergera, nováčka Ondřeje Rokose čeká druhý start se speciálem GTX pod dohledem Petra Lisy. Tým RTR projects vyráží na předposlední letošní podnik ESET Cupu, který se letos už podruhé představí na Slovakia Ringu.

"Rád bych přivítal Dana Skalického zpátky v našem týmu," říká majitel stáje Tomáš Miniberger. "Danův start je v souladu s naším cílem zpřístupňovat GT2 více jezdcům. Navíc věřím, že právě on je přesně tím typem, kterému by toto auto mohlo sedět," těší se Miniberger na společné vystoupení.

Tým RTR projects není pro Dana Skalického novým prostředím. V barvách brněnské stáje totiž nastupoval již v minulosti, kdy se s ní účastnil závodů seriálu 24H Series. Nejvýraznějším momentem této spolupráce je ročník 2019 závodu 24 hodin Barcelona. Při něm dokázal tým RTR projects vyhrát s KTM X-Bow GT4 třídu SP3. Vítěznou posádku tehdy kromě Skalického tvořili Tomáš Miniberger, Petr Lisa, Jan Krabec a Erik Janiš.

Primárně je Skalického kariéra spojena s ESET Cupem a závoděním ve třídě GT3. Svou nejlepší sezonu zažil zkušený závodník v roce 2020, kdy se s Audi R8 LMS Ultra stáje Duck Racing stal celkovým šampionem této série. S vozem třídy GT2 bude závodit vůbec poprvé.

"Je to velice zajímavé auto. Musím ho ale řídit jinak než GT3. Je nutné být trochu opatrnější, brutální přístup, na který jsem byl zvyklý, tady totiž nefunguje. Když řídíte KTM, je to příjemnější a klidnější. Hodně tu ale odcházejí přední pneumatiky. Toto auto zkrátka vyžaduje jemnější zacházení," popisuje Skalický své první dojmy z vozu.

Ačkoli se Skalický podle svých slov s novou technikou zatím učí, na výkonného ředitele stáje Tomáš Fantu udělal při prvních testovacích jízdách velmi dobrý dojem. "Zorientoval se rychle. Věřím, že spolu s Tomášem budou silnou dvojkou a během víkendu budou schopni bojovat o dobrá umístění," říká Fanta.

Čas strávený za volantem by si měli Miniberger a Skalický rozdělit rovnoměrně. Každý jezdec podle všeho absolvuje jeden sprint, přičemž v sobotní vytrvalosti nastoupí společně.

Půjde o druhé letošní vystoupení, které RTR projects na Slovakia Ringu letos v rámci ESET Cupu absolvuje. Závodilo se tu již v červnu a tehdy šlo pro stáj o úspěšný víkend. Lídr průběžného pořadí Fanatec GT2 European Series Reinhard totiž v sobotním sprintu vyhrál nejenom třídu GTX, ale také absolutní klasifikaci vozů GT. Ve vytrvalosti zaznamenali Kofler s Minibergergem druhé místo ve třídě a Tomáš Miniberger pak v nedělním sprintu přispěl do sbírky dalším stříbrným výsledkem v rámci GTX.

Srpnové slovenské vystoupení bude pro RTR projects jiné v řadě aspektů. "Budeme těžit ze zkušeností, které jsme získali díky Reinhardu Koflerovi. Máme potřebná data. Také pojedeme s trochu jiným nastavením. Kromě toho, že nasazujeme jiné jezdecké složení, bude také jiné počasí," vysvětluje Fanta.

Rokos podruhé v akci

Stejně jako před třemi týdny v Mostě bude mít RTR projects v akci hned dva vozy. Hodinového vytrvalostního závodu se totiž zúčastní také Petr Lisa s Ondřejem Rokosem. Ti při svém prvním společném startu na severozápadě Čech dosáhli na třetí místo ve třídě GTX. Pro druhého jmenovaného šlo tehdy o první automobilový závod v životě.

"Cítím se mnohem připravenější. S Peťou jsme trénovali na simulátoru a při testování bylo znát zlepšení. Každý kilometr je tu znát a mám mnohem lepší pocit než v Mostě," vstupuje Rokos do víkendu s optimismem.

Nová posila týmu RTR projects si uvědomuje, že tentokrát na něj čeká zcela jiná výzva. Autodrom Most je technický a úzký, což znamená, že nenabízí mnoho možností pro předjíždění. Slovakia Ring je ale svým charakterem přesně opačný. Téměř šest kilometrů dlouhá trať v Orechové Potoni kombinuje technické a rychlé sekce. Najdeme na ní take dlouhé rovinky a horizonty.

"Tento okruh je úplně o něčem jiném a člověk tomu zkrátka musí přizpůsobit své myšlení. Jsou tu rychlejší auta i pomalejší auta, takže si musíte zvyknout, že občas jste předjížděn a že jindy naopak předjíždíte někoho vy. Jezdí se tu ve velkých rychlostech, není to jako v Mostě. Musíte si hlídat mimo jiné také provoz. Je to sice těžká trať, ale sedla mi," říká Rokos.

S pokrokem Ondřeje Rokose je spokojen také jeho parťák Petr Lisa. "Po závodech v Mostě už má nějaké zkušenosti a udělal velký pokrok jak jezdecky, tak psychicky. Věřím, že tentokrát může být ještě o něco lepší. Testovali jsme tu už před týdnem, takže ví, do čeho jde a může tyto zkušenosti zužitkovat," říká Lisa, který opět bude svému kolegovi po ruce. "Jsem tu především proto, abych ho zase posunul o něco dál," dodává.

První sprintový závod je na programu v sobotu od 13:05 hodin, přičemž v neděli se pojede ve 14:20. Obě jízdy potrvají 25 minut. Sobotní vytrvalost potrvá hodinu a odstartuje v 16:05.

Foto: RTR projects