Mareček sice do vozu X-Bow GTX přesedl teprve letos po několika úspěšných sezonách s X-Bow RR, v prvních dvou podnicích ale ukázal, že si i s novým vozem rozumí. Zatímco při prvním závodě v Mostě si připsal ve třídě A9 druhé místo, v úvodní jízdě na Slovakiaringu přišel premiérový triumf. K němu směřoval i ve druhém závodě, poté ale vycestoval do štěrku a jeho vystoupení skončilo. Díky těmto výsledkům se před brněnským závodem nachází na třetím místě průběžného pořadí. Zatímco druhý Oliver Michael má stejný počet bodů jako on, vedoucí Pavel Sovička má pouze jednobodový náskok.
Brno ale Marečkovi nabídne o poznání jinou výzvu než úvodní dva podniky. Startovní listina skupiny A+ totiž čítá hned 25 jmen, přičemž v rámci třídy A9 se bude Mareček muset popasovat hned s devíti konkurenty. Bude sice chybět Oliver Michael, kromě lídra šampionátu Pavla Sovičky s Corvette Z06 GT ale nastoupí mimo jiné Boleslav Waszek s Ferrari F430 GT3 nebo Daniel Tanno s Lamborghini Super Trofeo EVO II.
„V závodech to bude velká výzva,“ uvědomuje si Mareček. Jezdec stáje RTR projects je navíc jedním z jezdců, kteří mají s okruhem jen minimální zkušenosti. Hankook Carbonia Cup si zde totiž zazávodí poprvé po dlouhých dvanácti letech.
„Nikdy jsem tu nezávodil, pouze testoval, a to navíc jenom občasně. Připravoval jsem se hlavně na simulátoru,“ dodává.
Vzhledem k tomu, že na asfaltu Masarykova okruhu se hodně opotřebovávají gumy, bude klíčem k úspěchu hospodaření s pneumatikami. Mareček se ale nejvíce obává jiného aspektu.
„Vzhledem k vysokým teplotám budou hrát velkou roli fyzická kondice a výdrž techniky. Uvidíme, jak to dopadne, zadarmo jim to určitě nedám,“ jde do závodu s odhodláním.
Pavlovec v oblíbeném prostředí
Stáj RTR projects bude v Brně reprezentovat i Sergej Pavlovec. Ten se před měsícem na Slovakiaringu vrátil za volant závodního vozu po dvouleté pauze a hned dokázal s KTM X-Bow RR vyhrát obě jízdy ve třídě C5.
Automotodrom Brno je místem, kde v minulosti Pavlovec dosáhl s RTR projects řady úspěchů. Mezi nimi vyčnívá rok 2019 a dvanáctihodinový závod 24H Series. Zde dokázal triumfovat ve třídě GT4 společně s Eikem Angermayrem, Janem Krabcem a jediným českým pilotem ve F1 Tomášem Engem. Masarykův okruh má ale místo v jeho srdci ještě z jiného důvodu.
„Brno je vůbec první závodní okruh, na kterém jsem se projel. Tehdy to ještě bylo v civilním Subaru WRX STi. Od té doby je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů a hrozně rád se sem vracím,“ prozrazuje běloruský rodák.
Pavlovce uvidíme nejenom v Brně, ale i v celém zbytku letošního Hankook Carbonia Cupu. Momentálně se v průběžném pořadí třídy C5 nachází na druhém místě za Miroslavem Šimonem. Ten rovněž závodí s KTM X-Bow RR a má desetibodový náskok.
KTM bude v Brně zastoupeno také díky Petru Koukolovi. Ten pojede s KTM X-Bow GTX a ve třídě A9 bude jedním ze soupeřů Jana Marečka.
Skupina A+ bude ve čtvrtek na Masarykově okruhu závodit od 15:35 hodin. „Céčkaři“ odstartují v 16:35.
Foto: RTR projects