I to je závodění. Dobře rozjetý závodní víkend GT2 European Series zkomplikovaly týmu RTR projects technické problémy. Jan Krabec i Erik Janiš do závodů skvěle odstartovali, po chybě v elektronikou ale museli odstoupit. Tým přesto o víkendu ukazoval svoje ambice být na čele šampionátu.
Desetivteřinový hendikep za vítězství z prvního závodního víkendu, nepříznivé BOP. S obojím se tým RTR projects dokázal ve druhém podniku GT2 European Series popasovat. Cestu k dobrému výsledku nakonec přehradila technická závada.
„Od začátku víkendu jsme řešili nahodilé problémy s elektronikou, pomáhali nám i lidé z KTM a Reiter Engineering, bohužel naplno se závada projevila v prvním závodě a pak i v druhém,“ vysvětluje výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta. Na druhou stranu vyjmenovává i pozitiva: „Měli jsme celý víkend tempo, na začátku obou závodů jsme dokázali získat pozice. I přes výsledek potvrzujeme, že jsme konkurenceschopní a že můžeme bojovat o pódium.“
Nastavená pravidla přitom vozům KTM X-BOW GT2 vůbec nepřála. „Nastavení BOP pro závod bylo následkem prvního úspěšného víkendu na Paul Ricard, na rovinkách na nás měly Mercedesy a Maserati nesrovnatelně navrch – jely o 12 kilometrů za hodinu rychleji a naší jedinou šancí bylo dohánět to na brzdách a v technických pasážích,“ popisuje nerovně rozdané karty jezdec Erik Janiš. Do druhého závodu pořadatelé pravidla změnili, KTM by tak mělo výhodu 16 koní navíc, tu ale právě kvůli technice nemohlo zužitkovat.
To mrzí i druhého pilota Jana Krabce, který navzdory hendikepu skvěle rozjel první závod. „Dostal jsem se před Martina Kocha v KTM, který jede v posádce s Reinhardem Koflerem – nejrychlejším jezdcem KTM. Cítil jsem se i na Mercedes, který jel přede mnou,“ popisuje start prvního závodu – tedy ještě s nižším výkonem – Krabec. Čistě teoreticky tak RTR projects mohl být v boji o pódium a udržení vedení v šampionátu. „Měli jsme dobrý setup a věřil jsem, že na stupně vítězů můžeme dosáhnout,“ potvrzuje Tomáš Fanta.
Z Misana každopádně tým veze cenná data pro další závody. Díky angažmá Erika Janiše má k dispozici další data od profesionálního jezdce a s nimi i jiný úhel pohledu. „Je pozitivní pracovat s dalším profesionálem a získat od něj po Maťovi Homolovi další feedback,“ říká Jan Krabec.
Tým se nyní zaměří na odstranění závady, spolupracovat bude i s inženýry KTM. Podle všeho vypadá, že problém může být v řídicí jednotce vozu. „Po sportovní stránce je takového výsledku škoda, na druhou stranu i tohle k závodění patří. Jedeme dál a budeme bojovat,“ uzavírá Jan Krabec. „Nehledě na výsledek musím týmu poděkovat za nominaci do posádky. Mrzí mě, že jsem nemohl pomoct a tu důvěru oplatit, ale doufám, že jsme se s Honzou a RTR projects takto nepotkali naposledy,“ dodává Erik Janiš.