Úspěšný start v premiérové sezoně Fanatec GT2 European Series má za sebou brněnský tým RTR projects. Na okruhu v Monze ovládl svoji kategorii a oba dny byl na pódiu i v celkovém pořadí. V sobotu dojel Jan Krabec na druhém místě. V neděli pak třetím místem potvrdil, že sobotní výsledek nebyl dílem náhody, ale tým i jezdec mají skvělou formu i perfektně připravené auto.
„Po sobotě jsme ze všech stran slyšeli, že je to neuvěřitelný výsledek. O to víc si cením neděle, kterou jsme si tvrdě odpracovali a potvrdili to, co se nám podařilo první den,“ shrnul první ze šesti závodních víkendů Fanatec GT2 European Series Jan Krabec. „Jestli se sobota dala označit za senzační, v neděli to ale bylo naopak. Tvrdě jsme si výsledek vydřeli, nic nám nespadlo do klína, závod jsme strategicky skvěle zvládli,“ potvrzuje výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta.
Cestu ke skvělému výsledku celého víkendu začal tým psát po startu prvního závodu, kde došlo k hromadné kolizi. Té se Krabec se štěstím vyhnul, byť za cenu toho, že si stejně jako ostatní jezdci musel zkrátit trať přes šikanu. Race direction ale nechalo u všech jezdců tento manévr bez postihu.
Krabec, který startoval do padesátiminutového závodu sám, v prvním stintu bojoval s jezdci třídy AM, ve druhé jej pak čekali střídající soupeři z kategorie PRO. Po povinné zastávce v boxech se díky tomu dostal na první místo. „To už jsem věřil, že si jedeme pro dobrý výsledek. Viděli jsme, že ani tovární KTM nejezdí dramaticky lepší časy,“ hodnotí první závod Jan Krabec. Ve třídě AM zvítězil, celkově byl druhý, když v závěru závodu takticky nevzdoroval Anthonymu Beltoisovi.
V neděli čekal tým složitější úkol. Krabec v závodu startoval proti profesionálním jezdcům, navíc s vědomím, že pit stop bude pro RTR projects delší o 14 vteřin jako daň za sobotní vítězství. „Na konci prvního stintu jsme potřebovali volno na trati, abychom co největší část této nevýhody smazali. To se podařilo a ve druhém stintu Honza stahoval jednoho jezdce za druhým a dvě kola před koncem se dostal na první místo v AM,“ popsal dramatické finále závodu Fanta. „Osobně si tohoto výsledku cením víc než sobotního. Tentokrát jsme nedostali nic náhodou, výsledek je dílem skvěle zvolené strategie, zvládnutého tyre managementu a výborného nastavení, před kterým ve finále smekají i kolegové z továrního týmu.“
To potvrzuje i Jan Krabec. „Mým cílem bylo nenechat si v první části odjet profesionální jezdce, abychom i po delším pit stopu měli co nejlepší výchozí pozici proti AM jezdcům. Na začátku druhé části jsem byl čtvrtý v AM, postupně se mi podařilo ale všechny stáhnout. Auto fungovalo dobře, bylo potřeba citlivě pracovat s brzdami, aby se nepřehřívaly,“ popisuje jezdec specifikum Monzy, kde se v šikanách dvakrát silně brzdí z maximální rychlosti.
Roli Krabce vyzdvihuje jak Fanta, tak majitel týmu Tomáš Miniberger. „Jeho obrovská síla je v konzistenci, se kterou zajíždí velmi dobré časy kolo za kolem. Je vidět, že se Honza věnoval zimní přípravě a tréninku na simulátoru, a i když dva roky nezávodil, tak se dostal do skvělé formy, kterou zúročil. Druhý faktor vidím i v přípravě celého týmu. Velkou roli sehrály i naše společné testy v Portimau a Valencii. Opravdu jsme si hodně hráli se setupem i pneumatikami a dokonale jsme autu porozuměli. Pro mě je výsledek, kterého jsme na Monze dosáhli, velmi cenný. Možná nejcennější v historii týmu,“ skládá poklonu týmu i jezdci Miniberger. „Toto vítězství jsme hodně potřebovali. Je pro nás důležité, že se nám vrátí důvěra, že se utvrdíme v tom, že to, co děláme, děláme dobře,“ dodává.