Maťo Homola a Viktor Mráz druzí, Petr Lisa s Ondřejem Rokosem na třetím místě. Poslední podnik letošního ročníku ESET Cupu v Brně skončil pro stáj RTR projects dvojitým pódiovým výsledkem ve vytrvalostním závodě třídy GTX. Ondřej Rokos si navíc z Masarykova okruhu odvezl cenné zkušenosti ze své sprintové premiéry.
„S posledním víkendem sezony jsme spokojení. Nemáme tu moc natestováno s GTX ani s GT2, navíc jsme měli problémy s gripem, tak jako všichni ostatní,“ hodnotí výkon stáje na opotřebovaném asfaltu Masarykova okruhu výkonný ředitel Tomáš Fanta.
Na domácí půdě čelilo RTR projects řadě nových výzev. Brněnská ekipa totiž vytvořila pro závěrečný víkend fúzi se slovenskou stájí Carin Racing. Ta v předchozích podnicích letošního ESET Cupu nasazovala model KTM X-Bow GTX, s nímž si dojel pro vytrvalostní titul Viktor Mráz. V drtivé většině závodů se střídal za volantem s Maťem Homolou. A právě tato dvojice usedla v Brně do KTM X-Bow GT2 s cílem potrápit nejrychlejší vozy včetně GT3. A to se z velké části i podařilo.
Propojit obě stáje během jediného dne byla velká výzva. „Kluci jsou zvyklí na určitý režim práce, který jsme museli akceptovat, takže byl zapotřebí trochu jiný přístup. Nakonec si ale vše sedlo,“ líčí Tomáš Fanta.
Do úvodního stintu vytrvalostního závodu nastoupil Homola. A začal více než slibně. „Po startu jsem dokázal předjet Mira Konopku s Ligierem LMP3. Poté jsem ho zvládal několik kol držet za sebou,“ říká závodník, který letos směřuje mimo jiné za svým druhým titulem v seriálu TCR Eastern Europe.
Nadlidský úkol – udržet za sebou zkušeného Konopku s výrazně rychlejším vozem – se Homolovi dařilo plnit několik dalších kol, i poté ale tým směřoval k triumfu ve třídě GTX a držel za sebou velkou část startovního pole GT3. Ve druhé polovině závodu se Viktor Mráz po jezdecké chybě dostal na druhou pozici ve třídě GTX a tu udržel až do cíle. Homola hodnotí výkon Mráze pozitivně. „S GT2 závodil vůbec poprvé a pneumatiky se navíc velmi rychle opotřebovávaly. Celý tento víkend pro něj byl velkou školou. GT2 má vyšší výkon než GTX a při průjezdech zatáčkami nebo používání plynu je proto nutné zacházet s ní trochu jinak. Tento závod pro nás byl především testem před dalšími starty v tomto autě,“ nastínil Homola.
Druhá bedna pro Rokose
Spokojená byla po vytrvalostním závodě i dvojice Petr Lisa – Ondřej Rokos. Ti si dojeli pro třetí místo, nováček Rokos stál na stupních vítězů už podruhé v letošní sezoně.
„Je to úžasný pocit,“ neskrýval nadšení jezdec, který s RTR projects závodil poprvé teprve v srpnu na Autodromu Most. „Když jsem loni byl poprvé podpořit Péťu na závodech, vůbec by mě nenapadlo, že za rok budu jezdit a že se ve dvou ze tří závodů podívám na pódium. Myslím si, že to budu dlouho vstřebávat,“ radoval se.
Do speciálu GTX Rokos usedl tradičně ve druhé polovině vytrvalosti. Úvodní stint absolvoval ve voze Petr Lisa. V úvodu závodu vyjel safety car, za kterým Lisa musel kvůli technickému problému zastavit a znovu své X-BOW nastartovat. Po obnovení závodu ale předvedl skvělou stíhací jízdu a Rokosovi zajistil skvělý základ do druhého stintu. Především s „ušetřenými pneumatikami – klíčovým faktorem v Brně.
„Bylo to zajímavé. Snažil jsem pracovat s pneumatikami, ale v závěru už nebyly v nejlepším stavu a bylo to velice náročné,“ podotýká Rokos. „Děkuji všem, kteří mě na tento závod připravili, především týmu jako takovému. Auto bylo přichystáno skvěle. Péťa mě perfektně připravil po fyzické i psychické stránce,“ byl vděčný.
Pochvalná slova měl také naopak Petr Lisa pro Rokose. „Z mého pohledu předvedl perfektní výkon. Zajížděl stabilní časy, nepotkala ho žádná kolize ani žádný výlet mimo trať. Odvedl skvělou práci a je znát, že se neustále zlepšuje. Třetí místo je naprosto zasloužené,“ říká.
Ondřej Rokos se kromě sobotní vytrvalosti objevil v akci také v neděli. Nastoupil do závěrečného sprintu. Tento 25minutový formát závodění si vyzkoušel poprvé v životě. Cílem bylo mimo jiné vyzkoušet si poprvé v kariéře letmý start, nakonec se ale Rokos vydal na trať až za startovním polem z pit lane. Poté ale předvedl statečnou stíhací jízdu, která mu v cíli přinesla čtvrté místo ve třídě GTX.
Foto: RTR projects