Skvěle zvládnutý víkend. Tak hodnotí tým RTR projects třetí podnik sezony Fanatec GT2 European Series na okruhu Dijon-Prenois ve Francii. Z celkového výsledku a zisku 45 bodů v celkovém hodnocení seriálu pak vyčnívá druhý závod, ve kterém Jan Krabec předvedl skvělou stíhací jízdu a nakonec dosáhl s týmovým KTM X-BOW GT2 na páté místo absolutně a první ve své třídě.
V prvním závodu se před Krabce dostal pouze Leonardo Gorini s Porsche 992 GT2. „V Dijonu se ukázalo, jak výkonná jsou Porsche. V prvním závodu mi Gorini poodjel a už nebyla šance ho dotáhnout, na rovinkách byl rychlejší než my,“ popisuje Krabec.
Ve druhém závodu se pak role otočily a Krabec nad svým soupeřem s přehledem zvítězil. Navíc předvedl skvělou stíhací jízdu, ve které se po střídání propracoval polem soupeřů a v přímém souboji se dostal i před Goriniho. „Z druhého závodu mám opravdu radost. Je vidět, že hlavně v druhé polovině máme dobré tempo a dokážeme si poradit s velmi dobrým soupeřem – jak jezdcem, tak autem,“ hodnotí Krabec.
Tým přitom musel pracovat hned s dvěma hendikepy. Z vítězného podniku v Rakousku si vezl povinný delší pit stop a úplně podle představ nevyšla RTR projects ani kvalifikace. „Do kvalifikace jsme neměli dost agresivní setup, takže jsme nestartovali z pozice, na které jsme chtěli být. Na trati v Dijonu se hodně těžce předjíždí, takže kvalifikace byla z tohoto pohledu důležitá,“ říká šéf týmu Tomáš Fanta. V prvním závodu navíc RTR projects nepomohl ani safety car, který Krabci zabránil najet si do druhé půlky závodu náskok před jezdci kategorie PRO.
Druhý závod se jel také v sobotu, mezi oběma jízdami bylo jen necelých pět hodin. V horkém počasí to pro Krabce znamenalo velký nápor na kondici, pilot ale zejména na konci závodu předvedl nejlepší výkon z celého víkendu. Týmové X-BOW GT2 dostalo agresivnější setup a Krabec se se závodem skvěle vypořádal i takticky. „Honza jede hodně chytře, drží se naší taktiky nebojovat se soupeři, u kterých to nemá smysl, šetřit auto a pneumatiky a počkat si na správný čas ve druhé polovině závodu,“ hodnotí Tomáš Fanta jezdce.
Krabec si ve druhé polovině závodu pochvaloval právě chování auta. „Na začátku je kvůli plné nádrži těžší, v té druhé polovině mnohem víc vyhovuje mému stylu,“ hodnotí jezdec. Do dalších závodů si stejně jako Fanta dává předsevzetí víc se soustředit na kvalifikace. „Jsme zvyklí na model střídání kvalifikace a závodů, kde ve druhé kvalifikaci máte data a zkušenosti z prvního závodu. Tady jsou dvě kvalifikace relativně krátce po sobě. Na tento formát si musíme víc zvyknout.“
RTR projects s Janem Krabcem navýšil vedení v čele kategorie AM nad továrním týmem KTM True Racing a jejich jezdcem Klausem Angehoferem na 20 bodů. Další podnik GT2 European Series čeká RTR projects za pět týdnů v Portugalsku na okruhu v Portimao.