Přímý souboj o titul evropského mistra GT2 čeká brněnskou stáj RTR projects na okruhu Paul Ricard ve Francii. Jan Krabec ztrácí na vedoucího jezdce Klause Angerhofera z tovární stáje KTM jediný bod. Rozhodnout tak mohou nejen závody, ale i kvalifikace a zisk pole position.
RTR projects bude chtít ve Francii úspěšně završit výjimečnou sezónu v seriálu Fanatec GT2 European Series. „Jedeme si pro vítězství, ale i bez něj si tuto sezónu budeme pamatovat jako jednu z nejúspěšnějších,“ říká výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta. Tým nastoupí už do čtvrtečních privátních testů, smazat bude chtít hendikep, který si do Francie veze – pro Jana Krabce i tým mechaniků a inženýrů to bude na trati, která má bohatou historii včetně F1, premiéra.
Paradoxně „nejzkušenější“, bude na okruhu v Le Castellet samotný vůz. Ten totiž brněnský stáj loni půjčila továrnímu týmu, který s ním ve vytrvalostní dvanáctihodinovce dojel na pódiu.
„Budeme se snažit maximální čas na trati. Před kvalifikací máme privátní čtvrteční testy i páteční volný trénink, takže věříme, že jakoukoliv nevýhodu dokážeme smazat. Přát by nám mělo počasí, podmínky v testech i o víkendu by měly být totožné,“ říká Jan Krabec. A upozorňuje, že klíčová z pohledu šampionátu může být právě už kvalifikace. Za vítězství totiž bere jezdec bonusový bod. A ten v těsném šampionátu může znamenat klíčovou převahu.
„Pokud bychom si s Angerhoferem v obou závodech jen prohodili pozice, může právě kvalifikace rozhodnout,“ říká Krabec, který do souboje půjde s tím, že v posledním závodě ve Valencii to byl právě on, kdo bonusový bod za pole position získal. Na okruhu Paul Ricard ale bude mít pozici ztíženou – do závodu se přihlásilo víc týmů, čekat se tedy dá větší provoz na trati i silnější konkurence.
Tým bude chtít ale dominovat i v závodech, tak jak to Jan Krabec v průběhu sezony dokázal opakovaně. „Jdeme do toho s tím, že nebudeme měnit to, co v předchozích závodech fungovalo. Když bude fungovat technika a přidá se k tomu trochu štěstí, věřím, že to vyjde.“ Na druhou stranu Krabec říká, že i druhé místo by bylo úspěch. „Jdeme se o to porvat, i tak ale bude tato sezóna pro mě i pro tým výjimečná,“ upozorňuje čtyřicetiletý pilot.
A to stejné říká i Tomáš Fanta. „Nepřipouštíme si stres a tlak. Jedeme si to užít, a pokud tuto sezonu korunujeme titulem, bude to velký bonus,“ říká Fanta.